ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Henrik Thorsson Balkåkra född 16/4 1890  (läst 511 gånger)

2002-11-26, 16:59
läst 511 gånger

Ninnie Ohlsson

Jag är intresserad av att få veta var min släkting Johan Henrik Thorsson, född 16 april 1890 blivit av. Han är naturligtvis död nu men kanske han har arvingar. Hans sista adress var från 1940. 4632 Addisson, St Chikago. Illinois.
 USA  
Tacksam för svar.
Ninnie

2002-11-27, 11:12
Svar #1

Utloggad Pernilla Bollman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 675
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 21:33
    • Visa profil
Hej Ninnie,
Det ser ut som det är följande person du söker:
Johan Thorsson 21 år, ankomst NY 1911-08-22 ombord på s/s Oscar II från Köpenhamn. Slutdestination Chicago, ska till vännen E(...) Hansson(?) 938 Townsend st, Chicago. Född i Balkåkra, senaste permanent residence Snårestad (felreg. som Snarlstad), fader: Thor Nilsson, Skarviken, Charlottenlund. Han är 6 feet lång, mörkt hår, blå ögon och healthy complexion (www.ellisislandrecords).
Och det är kanske han som är reg. som John Thorson, född 16/4 1890, död i dec 1977 i Chicago. Social Security Number:348-07-6561 (www.ancestry.com). Med hjälp av SSN tror jag att du kan skaffa mer information om honom.
Mvh Pernilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna