ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mod, Hilma Kristina f1866 Stavnäs. Utv 1886  (läst 407 gånger)

2013-04-13, 10:58
läst 407 gånger

Utloggad Ann-Katrin Modh

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2013-04-16, 06:06
    • Visa profil
Hej !
Fick hjälp med att hitta min svärfars bror av er, så nu har vi fått kontakt med hans dotter som är himla kul.
Men nu är det så att Hilding hade 2 fastrar och en farbror som emigrerade till Amerika.
Några av deras släktingar har varit här på 60 talet, men Hildings dotter tappade kontakten med dem då de flyttade.
Har några gamla anteckningar sen de var här om vilka fastrarna gifte sig med och deras barns namn, men längre än så kommer jag inte.
Har försökt leta efter släktingar via Ancestry men det gick inte bra.
 
De jag letar efter nu heter :
Hilma Kristina Mod 18660906,född i Stavnäs Värmland, hon kom till Amerika 23 juli 1886 och gifte sig med Erick Johnson i Amerika och fick barnen : Emilia, Oscar, Edward, Carl, Alma, Annie och Paul.
 
Emilia gifte sig med Anders Aslagson, fick barnen : Anna, Robert, Clara, Elsie, Ethel, Walter, Gladys och Helen
Oscar gifte sig med Charlotte Anderson, fick barnen : Viola, Gerald och Mavis.
Edward gifte sig med Dora Peterson, fick barnen Phyllis och Bernice.
Carl gifte sig med Anna Anderson, fick barnen Dennis, Donald.
Alma gifte sig med Elmer Carlson, fick barnen Donna, Gloria och Judith.
 
Ida Maria Mod 18630709
Fick barnen Elis, Fritiof, Harald och Olga.
 
Elis gifte sig med Mary Peterson, fick barnen Adeline, Hazel, Roy, Harry och Lloyd.
Fritiof gifte sig med Hulda, fick inga barn.
Harald gifte sig med Hildur Johnson, fick barnen Glen.
Olga förblev ogift.
 
Anders Gustaf Mod 18711202 emigrerade också, men finner ingenting någonstans om honom heller.}
 
Skulle bli så glad om någon kunde hjälpa mig få tag i någon av dessa utvandrande släktingar så vi får kontakt igen, jag går själv i bet med hur jag ska gå vidare för att finna dem.

2013-04-14, 12:26
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tråd skapad av moderator för post med efterlysning av enskilda personer,
vilken felaktigt placerats under Metodfrågor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna