ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Larsson, Johan f1870 Torp. Utv 1887 - återvände  (läst 365 gånger)

2012-10-08, 19:25
läst 365 gånger

Utloggad Thomas Wahlsten

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 59
  • Senast inloggad: 2013-01-27, 15:41
    • Visa profil
Hej,
Jag söker info om Larsson, Johan 23/9 1870, Bikullen, Torp (Dalsland). 30/12 -1887. Finns det några bra hjälpmedel att finna vart någon flyttat i USA och vad personen gjorde där? Johan emigrerade 1887 men han återvänder sedan till Torp några år senare. Flera av hans syskon gör samma sak och det verkar som de ekonomiskt varit framgångsrika i USA men av någon anledning väljer de att återvända hem efter 7-15 år i USA. Vet inte om detta är vanligt men i denna syskonskara verkar det i alla fall vara så.
 
Jag vet att man kan få fram info via ancestry om passagerarlistor med mera men jag avslutade mitt abonnemang hos dem pga av att jag inte var nöjd med deras tjänster (svenska kyrkböcker). Finns det alternativ till ancestry?  
 
Mvh Thomas Wahlsten

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna