ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lakeman, Anna Helena f1892 Kenosha, Wisconsin  (läst 480 gånger)

2012-11-16, 19:37
läst 480 gånger

Utloggad Inger Maikisch

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2018-03-22, 14:55
    • Visa profil
Jag söker Anna Helena ( Anna el Annie) Lakemman, fader John Pierson, och hennnes make Francis Lakeman f 1896. Anna H föddes 1892 June 4 i Kenosha Wisconsin. Enligt Birth Index 1826-1908 var födelseplatsen Pleasant Prairie, Kenosha County, Wisconsin. FHL Film 1302883. Moder Nellie Nelson gift Pierson. Francis föddes i Indiana. Enl  1920 års Census bodde de Kenosha Ward 3, Kenosha. Hemma hos hennes föräldrar John och Nellie Pierson. 1926 ca flyttade de till Evanstone. När de gifte sig vet jag inte, men 1920 var de gifta.I Census 1920 stavas deras efternamn LATEman. Detta är fel. Enligt gamla brev fr 1925 skrev hon sig som Mrs Francis Lakeman. Jag undrar: Hade de barn i senare Census? När dog Anna Helena? Francis? Var är de begravda? Detta verkar mycket, men så är det, och jag vore mycket tacksam om jag fick veta något om Anna Helenas liv. Jag vet bara fram tills 1927 då brevväxlingen mellan min moder och John Pierson upphörde.  Vänl Inger Maikisch

2012-11-17, 10:23
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Viss bakgrundsinformation rörande nämnda Piersons finns här HÄR.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna