ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson - Tre syskon utv Kronobergs län 1882/1887  (läst 422 gånger)

2013-03-31, 19:38
läst 422 gånger

Utloggad Tom Linde

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2023-12-28, 21:27
    • Visa profil
Dette er tre søsken på min svenske familielinje. De utvandret alle til USA.  
 Sven Peter Andersson f. 22. juni 1856 fikk attest fra presten 6. juni 1882 og skulle utvandre fra Hemmesjö, Kronobergs län i Småland.  
 Eva Sophia Andersdatter/Andersson f. 24. november 1858 fikk attest samme dag som sin bror, da de var pige og dreng på samme gard.  
 Josephina Andersdotter/Andersson f. 27. november 1865 fikk attest fra presten 23. mai 1887 og reiste fra Almundsryd, Kronobergs län, Småland.  
 Foreldrene var Anders Svensson Wik og Maria Petersdatter.  
 Jeg tror det er Josefina Andersson som reiser fra Göteborg 3. juni 1887 iflg Emigranten populär 2006. De andre kan jeg ikke finne.  
 Håper noen kan hjelpe meg å finne disse tre i USA og se hva som skjedde med dem der borte.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna