ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Brev till släkting i USA  (läst 1960 gånger)

2013-10-07, 01:48
läst 1960 gånger

Utloggad Camilla Arvidson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2020-01-31, 16:11
    • Visa profil
Vet inte vart jag ska posta detta ämne har letat runt här på anbytarforum men ni får flytta ämnet om ni känner för det.
 
Jag har hittat en släkting i USA, gamelmormors syster samt son. Nu vill jag försöka ta kontakt via brev och  
skulle vilja få förslag på frågor och intressanta saker att ta med i brevet.
 
Mvh  
 
Camilla

2013-10-07, 13:40
Svar #1

Utloggad Marianne Silfverlåås

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 133
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 14:23
    • Visa profil
Hejsan Camilla!
 
Grattis! Vad roligt! Jag hittade släktingar i U.S.A.som jag skrev till förra året och nu har vi regelbunden kontakt  
Mitt första råd är att presentera dig själv och på vilket sätt ni är släkt. Redogör gärna med namn, födelsedata och ort för de släktingar det gäller, så de ser sambandet.  
Berätta om dig själv, var du bor osv. Bifoga foto på dig och om du har släktfoton, är det ett plus. Skriv från hjärtat och använd engelsk (U.S.A)rättstavning i WORD om du inte är väldigt duktig på engelska förstås, för att undvika missförstånd. Hör av dig igen om du behöver mera råd och stöd! Stort lycka till och grattis igen! Spännande!  
 
Hälsningar
Marianne
Med vänliga hälsningar
Marianne Silfverlåås

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna