ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Zip- code och Localities i Family search, vad är det?  (läst 1496 gånger)

2007-04-18, 12:04
läst 1496 gånger

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Hej!
 
Jo jag undrar vad följande betyder eller innebär:
 
Zip-code: 14217
 
Localities:
Buffalo Erie, New York
 
Social security number?
 
Dessa hittade jag i Family search när jag sökte efter en släkting som avlidit i Buffalo Erie, New York 1967.(Carl Berglund f.1901)
 
Kan jag ha någon hjälp i min forskninga av dessa?
 
Mvh
Carina

2007-04-18, 14:52
Svar #1

Utloggad Lennart Lindkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 188
  • Senast inloggad: 2013-07-17, 10:27
    • Visa profil
    • www.lennartlindkvist.com
Hej Carina.
Zip code är postnummer och localities är väl plats om jag inte missminner mig.
 
Vänligen
Lennart

2007-04-19, 11:43
Svar #2

Utloggad Lennart Lindkvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 188
  • Senast inloggad: 2013-07-17, 10:27
    • Visa profil
    • www.lennartlindkvist.com
Hej Carina.  såg bara hälften av din fråga. Nu är det så att jag inte emigrantforskar vet inte ens om han kom till USa men jag kan tänka mig rent gissningsvis att du har nytta av dessa.
 
Det jag skulle ha gjort är att först verkligen kolla om det är en släkting för at sedan söka på internet om något lokalt beläget skattekontor eller dylikt just i Buffalo Erie. Sedan skulle jag kontakta dem för att fråga om denna person som du angav ovan. Men jag tror att du får bäst svar om du ställer om din fråga i emgrantforskning.
 
Jag tror att du nog kommer att få många fler bra svar där.
 
Vänligen
Lennart

2007-04-19, 14:57
Svar #3

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Hej Lennart!
 
Tack för dina värdefulla upplysningar och tips.
Jag har de grundläggande uppgifterna på denna man; vet var och när han föddes, var och när han avled, samt när han emigrerade från Sverige.
 
Det som jag saknar och som jag nu förhoppningsfullt kan få svar på är om han någonsin gifte sig och bildade familj, med säkerhet. Ett förslag på fru har jag dock. Vi får se om det går att koppla ihop dom båda. Släkten här i Sverige tappade helt kontakten.
 
Mvh
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna