ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 22 maj, 2009  (läst 606 gånger)

2007-08-16, 06:33
läst 606 gånger

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Jag kan svara på varför du inte hittar dem i SSDI - Social Security Death Index (om det är det som du menar med death census eftersom det inte är ett begrepp som finns) - det systemet infördes 1937 och det datoriserade registret täcker i princip inga avlidna före 1962.
 
Dödsfall registreras på delstatsnivå eller countynivå.
Minnesota har på ett Internet gratisregister hos Minnesota Historical Society för åren 1904-2001.
 
Enligt sidan Online Searchable Death Indexes & Records finns inget delstatsregister för Wisconsin efter 1907 och enstaka countyn har information på webben, även i form av gravstensinventeringar eller register över dödsrunor. Det skulle väl gå att fråga om det finns en dödsattest för personen detta datum här men att det finns information i dem som kan bekräfta om det är rätt familj är ju inte säkert.
 
Hälsningar,
Eva

2007-08-16, 14:06
Svar #1

Utloggad Eva Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2021-12-02, 13:40
    • Visa profil
Hejsan Eva!  
Tack för din hjälp  Nu förstår jag lite bättre varför jag inte hittar något ibland.  Visst stämmer det att jag menade Social Security Death Index  när jag skrev (death census) eller vad jag nu skrev. Men jag är inte så hemma på alla listor som finns eller vad de heter och ibland inte ens hur jag ska använda dem. Roligt är det i alla fall när det finns hjälpsamma Släktforskare som t.ex. du själv ute på nätet!  
Tack igen!!!
Mvh E
Eva

2007-08-17, 16:30
Svar #2

monajohansson

Hej jag undra om det går att få fram barnbarnsbarn till Hulda och Dave Carlson,och even till Lydia och Richard carlson dom bode i minessota.Lydias barn hette Eda Carlson och Esther Carlson och Robert m Parks.Huldas barn hette Mabel Lawerenc Lorraine harold och Warren och Luverna Carlson.skulle bli mycker tacksam. MVH Mona Johansson, sönder min e-postadress.

2008-05-08, 23:18
Svar #3

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Jag har försökt att hitta någonstans att beställa en kopia från SSDI, men misslyckats. Det går bra att beställa ett utdrag online om man bor i USA, men inte om man bor i Sverige.
 
Kan någon ge mig tips på en sida?

2008-05-09, 09:24
Svar #4

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5383
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 14:38
    • Visa profil

2008-05-09, 11:01
Svar #5

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Bo,
 
Det fungerar inte med den sidan. Jag måste fylla i Billing address och där ingår staten (med denna information): If the State your looking for does not appear in the drop down menu as an option, this type of certificate is not currently offered in that state for purchase through Vital Chek.
 
Det går inte att komma runt det. Tydligen så går det bara att beställa för adresser i USA.

2008-05-09, 11:33
Svar #6

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Du får skriva ut det och använda posten som innan de införde online-beställningar, online-beställningar verkar inte fungera från icke-USA-boende på myndighetens hemsida (SSA).
Brevbeställningar fungerar utmärkt.
 
Hälsningar,
Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna