ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: San Franscico Main Library ang Obituaries  (läst 574 gånger)

2008-01-26, 14:43
läst 574 gånger

Utloggad Lars-Göran Nipe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 686
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 19:31
    • Visa profil
Hej!
 
Obituaries!
Jag har fått ett tips att man kan skicka tre st frågor till The San Franscico Main Library ang dödsnotiser (Obituaries) per månad.
Biblioteket kräver att man skickar med a include a self-addressed, stamped envelope. Hur fungerar detta med svenskt porto?
 
Mvh
Lars-Göran

2008-01-26, 20:17
Svar #1

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5383
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 14:38
    • Visa profil
Det funkar inte, men internationella svarskuponger kan gå, finns dock troligen inte längre att uppbringa i Sverige, på grund av rationaliseringar på Posten.... danska Postverket lär ha dem. Annars kanske du har nån kontakt i Staterna som kan agera ombud för dig? Om inte, hör av dig, så kan jag be nån forskarkollega over there att hjälpa till.

2008-01-27, 16:06
Svar #2

Utloggad Susanne Åkerfeldt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2023-04-16, 19:08
    • Visa profil
Ofta är det ju förenat med en mindre avgift att få hjälp, vad jag gjort i motsvarande situation är att jag i mitt brev helt enkelt konstaterat att self-adressed stamped envelope är svårt att fixa från Sverige, men att jag lägger till typ 2 USD för att de ordnar detta. Ofta vill föreningar i USA ha en check och inte kontanter. Eftersom det är små belopp det ofta gäller och svenska banker tar höga avgifter för att utfärda en moneyorder, så har jag vid flera tillfällen helt enkelt skickat kontanter ändå. Det har funkat i flera fall, endast nit i ett fall och då gällde det storstaden Chicago. Lycka till med letandet over there - obituaries kan vara en guldgruva! /Susanne

2008-01-28, 21:51
Svar #3

Utloggad Lars-Göran Nipe

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 686
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 19:31
    • Visa profil
Hej Susanne!
Tack för ditt tips
 
Mvh
Lars-Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna