ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: RootsWeb  (läst 536 gånger)

2007-05-02, 17:54
läst 536 gånger

Utloggad Gerd Forsblad Krig

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 867
  • Senast inloggad: 2016-11-29, 14:45
    • Visa profil
På RootsWeb´kan man ju hitta en hel del personer. Nu undrar jag vem har lagt in dessa uppgifter? Är det privatpersoner som är släkt med dem eller är det myndigheter.
Det står ju ett namn vem som lagt in det,och därefter en email adress som är lite speciell, har försökt mail´a dit, men det kommer tillbaka. Kan någon som vet förklara för mej.
Gerd

2007-05-07, 11:54
Svar #1

Utloggad Annelie Jonsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 346
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 16:22
    • Visa profil
    • Emigrant.se
Hej!
 
Om jag tolkar rätt är det Rootswebs WorldConnect Project (Family Trees) som du tänker på. Det finns så mycket annat på Rootsweb så det gäller att precisera rätt.
 
Jo, det är som du säger privatpersoner som har lagt in sina forskningsresultat. Ibland är det även forskargrupper som tex en som finns i Kansas. Själv har jag lagt ut en del material där, i hopp om att jag kan få träff från någon släkting.
 
Själv har jag uppgett en adress som finns ute på nätet, inte den som jag har hemma vid datorn, detta för att slippa få ev spam. Den person som har just den e-post adressen som du försöker på kanske inte har kvar den längre, dvs bytt. Eftersom det inte går att ändra i redan inskickat material så ligger det säkerligen gammalt inaktuellt material på sidan. Kolla efter när materialet lades upp och gå efter det. Om det är gammalt material så är ju sannorlikheten att e-postadressen inte fungerar.
 
Ibland kan det finnas flera som har skickat in på samma person, så kanske kan du ta kontakt med någon annan.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna