ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Random Acts of Genealogical Kindness - RAOGK  (läst 1024 gånger)

2010-01-25, 15:43
läst 1024 gånger

Utloggad Inge Ledje

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 820
  • Senast inloggad: 2017-09-23, 22:39
    • Visa profil
Sökte efter en släkting i USA som vi förlorat kontakten med. Av Bo Nordenfors fick jag rekommendationen
att försöka med www.raogk.org [color=0000ff]***(Webbplatsen inaktuell - länken avaktiverad/Moderator USA)[/color].  
Det är en organisation jämförbar med vårt anbytarforum. Den bygger
på frivilliga insatser, möjligen kan man få betala för direkta kostnader såsom bensinpengar. I varje stat finns
ett antal frivilliga. De flesta har dessutom preciserat sina specialiteter.  
Jag fick kontakt i Portland Oregon och nu vet jag både äktenskap, dödsdag, funktion i armen under 1:a världskriget  
och har fantastiska bilder på gravstenar och den aktuella kyrkogården.
Har Du lite engelskkunskap så är den har adressen ett verkligt fynd.
Mvh
Inge

2014-03-28, 21:40
Svar #1

Utloggad Jerker Thorell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 105
  • Senast inloggad: 2017-05-07, 15:14
    • Visa profil
Tyvärr är denna sajt nerlagd sen 2011. Hon som drev den hade datorproblem och avled senare. Själv var jag med i den och fick många trevliga kontakter i USA och lärde mig mycket i svensk släktforskning och var de svenska utvandrarna tog vägen. Jag skulle gärna återknyta de konstakterna men det verkar svårt.

2014-03-29, 11:00
Svar #2

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5383
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 14:38
    • Visa profil
Beklagligt. Men det vimlar av mer eller mindre aktiva släktforskningsföreningar, som ofta kan vara till hjälp.

2014-03-30, 01:32
Svar #3

Utloggad Itt Andersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 141
  • Senast inloggad: 2022-02-14, 21:48
    • Visa profil
Hej.
 
Rekommenderar www.genealogywise.com.  Fungerar ungefär som Anbytarforum. Helt gratis. Jag har fått mycket hjälp av vänliga människor där.
 
Med vänlig hälsning
Itt

2014-07-16, 20:00
Svar #4

Utloggad Sherri Buete

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2014-07-18, 21:53
    • Visa profil
    • www.thefamilywreath.com
Hej! Det finns en Facebook-grupp som håller RAOGK går på  https://www.facebook.com/groups/33868082803/
 
Jag är också glad att hjälpa! Min svenska är inte bra (jag använde google translate för att skriva detta!) Men om din engelska är bättre kan du kontakta mig :-) Det mesta av min forskning har varit i FL, GA, NC, SC, TN, VA, OH, WI , MN men jag är glad att se dig i någon stat!
 
Sherri
sbuete@gmail.com

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna