ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nelson Andrew f.1840 och Augusta Nelson f. 1847. Emigr. 1870  (läst 544 gånger)

2016-02-12, 10:37
läst 544 gånger

Utloggad Birgitta Bommarco

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2024-01-26, 22:24
    • Visa profil
Med hjälp av uppgifter som jag fått tidigare här på anbytarforum har jag genomfört ett litet detektivarbete för att hitta alla barn och barnbarn till Jöns Nilsson och Bengta Larsdotter från Vollsjö. En del har jag letat upp på Ancestry.se, men det uppstår hela tiden nya frågor. Jöns och Bengtas son Per J Nelson f 1877-08-04 i Vollsjö var gift med Olivia A Nelson f. 1881 i Minnesota. Olivia finns inte nämnd på några av mina Amerika-foton, däremot en Tena som jag inte kunde placera i släkten. Nu har jag i alla fall förstått att hon egentligen hette Olivia Albertina, kallad Tena. Hennes föräldrar var: Andrew Nelson f. mars 1840 i Sverige och Augusta Nelson f. 1847 i Sverige. Tenas syskon var: Edna Marie f. 1871-12-22,d. 1904-03-12 (Sauk Center, Stearns, MN), Harry f. 1875, Helmer f. 1876, Oscar f. 1879. Går det att finna ut var i Sverige föräldrarna Andrew och Augusta är födda? De emigrerade tydligen 1870.  
 
Edna Marie Nelson var gift med Charles J Hanstrom f. okt 1862, ibland står Sverige, ibland Minnesota. Jag kan inte hitta vilket som är rätt. I Census 1910 bodde deras tre moderlösa barn: Mildred, Russel och Donald hos Peter J och mostern Olivia Albertina - de fick inga egna barn.  
MVH
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna