ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Moberg Hilma Martina *1905 i Nora d 1937 i SD  (läst 580 gånger)

2010-11-01, 11:55
läst 580 gånger

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Hej!
 
Söker efter min släkting;  
Hilma Martina Moberg f. 1905-02-22 i Nystrand, Nora.
Död 1937 i South Dakota, USA(uppgift ifrån familysearch)
 
Jag känner inte till när hon emigrerade till USA, eller vilken destination hon hade då, men det bör vara ifrån Österfärnebo i Gästrikland. (Har inte hittat henne på Emigranten populär)
 
Hennes bror lämnade samma socken 1923 med destination GARY IN(?), har skickat en förfrågan på honom i Colorado där han avled.
Mvh
Carina

2010-11-02, 18:14
Svar #1

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Hej Igen!
 
Vill bara lägga till att släktingens tilltalsnamn var Hilma, kanske det underlättar sökningen.
Mvh
Carina}

2011-01-29, 12:51
Svar #2

Daniel Abrahamsson

Hej Carina
Nu har jag sökt på syskonen Moberg i de amerikanska källorna.Hilma hittade jag inte men Oskar Vilhelm
finns i Emihamn,Göteborg passagerarlistor,New York passenger lists,Naturalization records,U.S.Public
Records och Social Security Death Index.Tyvärr får man inte så mycket information ur dessa källor.Han
bodde i Indiana men avled i Colorado.När jag provade Find A Grave fick jag däremot napp.Han ligger
begravd på McCool Cemetery,Porter,Indiana.På stenen står även Dorothy V. Moberg född 10 Mar 1916 död
29 Mar 1980.Borde vara hans fru.
Daniel

2011-01-31, 15:10
Svar #3

Utloggad Carina Lundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1407
  • Senast inloggad: 2020-01-01, 23:10
    • Visa profil
    • www.lundinsslaktforskarservice.se
Daniel,
Tack för hjälpen, och ditt engagemang.
Detta ska jag meddela släkten.
 
Hälsningar
Carina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna