ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hansen , Niels C f1833 i DK. Emigr t Vermillion 1863  (läst 415 gånger)

2012-07-06, 09:37
läst 415 gånger

Utloggad Lis Manniche Larsen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2019-06-21, 23:21
    • Visa profil
Da min far for et halvt år fandt en kopi af et brev sendt til hans oldefar fra hans bror i Vermillion, South Dakota, fandt jeg ud af at rygtet om hans immigration talte sandt.
 
Han imigrerede i 1863.årsagen til emigrationen skulle være krigen mod Tyskland og kærestesorger.
 
Niels Christian Hansen er født d 16 maj 1833 i Sønder Jernløse sogn, Merløse herred Holbæk amt i Danmark.
Han er blevet fundet i census fra 1870 og 1900. Han skulle være blevet gift i 1968.  
Hans kone skulle hedde Thora Emilie og også være dansker. Det er ikke lykkedes mig at finde hende i Danmark.
 
De skulle ha fået en del børn,det er endnu ikke lykkedes mig at finde mere omkring denne familie.
 
Jeg har fået at vide at han skulle være død i 1916 og hans kone d.7 aug. 1920 - det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvilken kirkegård.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna