ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Walker, Marilyn b1929 ca. I Ward ND 1940  (läst 587 gånger)

2013-02-06, 11:50
läst 587 gånger

Utloggad Ingvar Pettersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 768
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 17:47
    • Visa profil
Hej.
Jag har en fråga kanske inte så lätt att lösa. Det är ett par som heter Roy Walker och Pearl Walker och är från Baden Township, Ward, North Dakota enl. Census 1940 båda är födda i USA, Pearls mor invandrade från Sverige, Pearls dotter heter Marilyn Walker som ogift,var kan man söka för att se ifall hon gift sig och var hon sedan kan heta i efternamn. Vad jag är ute efter är ifall man kanske kan knyta kontakt med någon som har band till släkten. Men det kanske inte är så lätt, i Census 1940 är Marilyn bara elva år.
Med vänlig hälsning
Ingvar Pettersson

2013-02-07, 09:21
Svar #1

Utloggad Maud Mårtensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2920
  • Senast inloggad: 2023-07-31, 09:45
    • Visa profil
Ingvar,
 
Du nämner inte sonen Robert vilket får mig att misstänka att du är på det klara med att han dog ung. Kanske vet du också när Roy och Pearl dog. Annars hittar du dem på Find A Grave, Lakeview Cemetery, Kenmare, Ward County, North Dakota, USA: Robert Roy Walker (1899-2002), Pearl Kirchner Walker (1904-1956) och Robert Wayne Walker (1928-1950). Enligt North Dakota Public Death Index var sonen istället född 3/11 1930. Roy ska enligt Social Security Death Index vara född 23/8 1899 och ha dött 17/6 2002.
 
Enligt den här googleträffen var Marilyn gift och kanske går det att söka på det namnet. Annars verkar det finnas ett antal släktträd på Ancestry som har med åtminstone någon av makarna Walker. Du kanske kan få hjälp att söka eventuella kontaktuppgifter där.
 
Eftersom det är känt var (Ward County) och när föräldrarna dog kan man förstås också försöka få tag i dödsrunor och/eller dödsattester för dem. En dödsruna för Roy ska ha publicerats i Minot Daily 19/6 2002.
 
(Meddelandet ändrat av Mm_zw 2013-02-07 10:00)

2013-02-07, 10:08
Svar #2

Utloggad Ingvar Pettersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 768
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 17:47
    • Visa profil
Hej Maud.
Tack för uppgifterna som har fått en del hade jag, men andra inte, så det är intressant allt man får veta, ja Robert dog visst i någon olycka. Jag har ju bara Arkiv Digital, för att få fram släktträd i Ancestry så får man väl ha det stora abonnemanget. Ja någon kan ju vara i livet. Men jag får försöka leta vidare för evenuelt få någon kontakt och höra hur det gick för dom. Dom vara nämligen två systra som åkte över vid två tillfälle. Tack än en gång för det har fått.
Mvh
Ingvar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna