ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sören och Margareta Engdahl  (läst 428 gånger)

2003-04-24, 19:52
läst 428 gånger

Robert Hjelm

Hej!
Söker information om min morbror och moster Sören och Margareta Engdahl, boende i Grangärde socken i Dalarna. Sören var sannolikt född några år in på 1900-talet. De hade barn.
Tacksam för information från dig som känner dem.

2003-04-24, 21:52
Svar #1

Bertil Danielsson

Hej Robert!
Jag minns mycket väl Engdahls på Lillheden i Grangärde. Sören arbetade som rättare vid Solbacken. De hade barnen Rune och Solveig.
Sören Valfrid Engdahl var född 1907-12-01 i Foss, Göteborg och Bohus län.
Gertrud Margareta 1908-11-28 i Vilske-Kleva, Skaraborgs län.  
Båda uppgifterna enl. Mantalslängden Kopparbergs län 1971 och uppgifterna finns på CD-skivan Sveriges befolkning 1970.
Sonen Rune flyttade senare till Säter där han fick jobb som vårdare vid sjukhuset, om jag inte missminner mig. Dottern Solveig, däremot tappade jag bort någon gång på 1960-talet.
Hoppas du har fått en liten hjälp på traven (Apropå trav var Sören mycket travintresserad, vilket inte var så vanligt för 50 år sedan som i dag..)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna