ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-30  (läst 2559 gånger)

2003-07-23, 14:34
läst 2559 gånger

Bertil Thörnqvist

Hej,
Jag söker ättlingar till Johan ADOLF Törnqvist f 1902-04-20 han emigrerade till USA och sista kända adress är 4401 S. W. 95 Ave, Miami, Florida 33165, USA. Hans fru hette Anna. Jag har inte hittat honom på Ellis Island. Han dog 1973-11 i Miami, Dade, Florida. Jag tror han adopterade två barn en son och en dotter - varav sonen flyttade till Alaska och jobbade som Commercial fisherman.
/Bertil

2003-07-23, 20:30
Svar #1

Jan Ek (Janek)

Hej Bertil,
 
I SSDI (socialförsäkringsregistret) är han registrerad som Adolf Turnquist, och hans socialförsäkringsnummer (SSN) var 093-09-7110. Men detta är väl också din källa?
 
I SSDI framgår också att han fick sitt SSN i NY State, och att han bodde på en adress med postnummer 33165 i Miami, Dade county, vid dödsfallet. Det är tänkbart att han uppehöll sig en tid i NY först, och om du senare kan finna hans emigrationsdatum i de svenska registren kan du kanske avgöra om nedanstående person kan vara en sannolik kandidat.
 
I folkräkningen 1930 finns tre Turnquist registrerade som inneboende på en adress i Bronx. (ED 30 sid. 5B) Alfred 35, inv. 1913, Axel 20, och Adolph 27, båda inv. 1929. Om detta är rätt Adolph kanske du ser på de andra namnen, sannolikt är de släkt. Med invandringsåret 1929 kan han heller inte finnas i Ellis records. (Men du kan ju leta på Alfred.) Alfred och Adolph är snickare, Axel jobbar i en verkstad. De är inneboende hos en ung finsk-svensk familj.
 
Men det var väl egentligen inte hans historia du frågade om, även om möjligheten av fler släktlinjer i USA ökar möjligheterna att söka sig fram till Adolfs efterkommare. Ditt bästa spår just nu verkar att vara att beställa en kopia av hans dödsattest från Florida. Hur du går till väga rent praktiskt finner du här.
 
Jag har funnit hans exakta dödsdatum i ett delstatsregister, Adolph J. Turnquest avlider 14 nov 1973, och dödsattesten har nummer 76311. Detta är ju uppgifter som är bra att ge när du beställer.
 
En annan viktig väg att prova är att försöka lokalisera en dödsruna från en tidning. Jag fann en adress till en frivillig som åtar sig detta i Miami, men mot en liten avgift. Jag är osäker på om du kan få t.ex. ett bibliotek att göra det gratis, större städer är alltid svårare när det gäller frivilliga krafter.
 
Till sist, ett enkelt sök i ett telefonregister från 1994 ger tre Tornquist/Turnquist i Alaska; Kenneth i North Pole, Paul R. i Clear, och Lowell i Sitka.
 
Hoppas detta är till hjälp.
 
Mvh,
Jan

2003-07-24, 13:26
Svar #2

Bertil Thörnqvist

Tack Jan,
 
Alfred är en farbror till Adolf. Vem Axel är det kan jag inte svara på. Min farfar hette Axel, men såvitt jag vet åkte han inte till Amerika. Han är född 1878, så åldern stämmer inte heller.
 
Jag tror att jag har lyckats spåra Adolf:s (adopterade) dotter, men ännu inte fått tag i henne. Hon heter Helka (West) Clausen och bor i Arizona. Jag har adress och telefonnummer så det blir ett försök sent ikväll.
 
Jag hittade tidigare Kenneth i Alaska, men när jag skrev till honom kom brevet i retur med adressaten okänd - tyvärr.
 
Jag skall prova med dödsattesten, så får jag se vem som lämnat uppgifterna.
 
Tack
Bertil

2004-09-06, 08:16
Svar #3

Utloggad Rolf Jacobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 454
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 10:20
    • Visa profil
I'm searching information about Frieda Hirsch, born Dec 4, 1903, and dead May 1985.
Social Security Number: 102-14-0381.
Localities: Haverhill, Palm Beach.
 
Kind regards
Rolf

2004-09-06, 21:45
Svar #4

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 10:34
    • Visa profil
Rolf,
kan det vara denna kvinnan?
 
1930 United States Federal Census  
Name: Frieda Hirsch  
Age: 28  
Estimated birth year: abt 1902  
Relation to head-of-house: Wife  
Home in 1930: Erie, Erie, Pennsylvania  
Image source: Year: 1930; Census Place: Erie, Erie, Pennsylvania; Roll: 2037; Page:  ; Enumeration District: 98; Image: 553.0.  
Gift med Louis J. Hirsch 32 år
Sonen Jack H. 10 år, dottern Betty 8 år och sonen Billy 6 år.
Hon är född i New York och båda hennes föräldrar är från Tyskland.
 
Är det inte det får du gärna skriva lite fler ledtrådar såsom när och varifrån hon emigrerade, vad hon hette som ogift etc.
Blir lite lättare att leta då.
 
Med vänliga hälsningar
Anna

2004-09-07, 08:46
Svar #5

Utloggad Rolf Jacobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 454
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 10:20
    • Visa profil
Hej Anna!
 
Tack för att du tog dig tid att leta åt mig.
Tyvärr är det nog fel person som du hittat.  
Hon är född den 4/12 1903, men jag vet inte var. Hon hette Frida (Frieda) Wilhelmina Köhler som ogift och var cirkusartist. 1922 i Norrtälje fick hon en dotter (som bortadopterades)tillsammans med cirkusdirektören Karl Ernest Endres Novello. De var inte gifta. Senare gifte hon sig med Hirsch som jag inte vet förnamnet på. Jag vet inte när hon emigrerade, men det måste ha varit efter 1922. Uppgifterna i mitt tidigare inlägg hittade jag i Family Search's Death Index,men jag är inte helt hundra att det är rätt person, men födelsedatumet och namnet stämmer.
 
Mvh/Rolf

2004-09-07, 20:51
Svar #6

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 10:34
    • Visa profil
Hej Rolf,
det här är väldigt långsökt men det kan ju stämma, titta på denna länken:
http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=message&r=rw&p=surnames.hirsch&m=108
 
Om Barbara som skickat inlägget med Fla menar FL som i Florida så stämmer ju åldern ganska bra eftersom inlägget lades in 2001 och hon skriver att Frieda är 90 eller äldre. Barbara nämner ju också att hon hade en dotter.
 
Det kanske är värt att maila Barbara och om inte annat eliminera den Frieda hon nämner.
 
Med vänliga hälsningar
Anna

2004-09-08, 09:13
Svar #7

Utloggad Rolf Jacobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 454
  • Senast inloggad: 2024-02-06, 10:20
    • Visa profil
Tack Anna för tipset. Jag har mailat Barbara, så det är bara att hoppas att hon vet något.
 
Mvh/Rolf

2004-09-11, 21:51
Svar #8

Carl-Gustaf Knutsson

Hej
Söker efter Theodore Nelson född 21 Maj 1880 i Skummeslöv. Han emigrerade till Usa 3/10 1902.(utdrag från pastorsämbetet) Funnit honom och hans fru och son i Us Census 1920 i Somerville,Massachusetts.Men kan ej finna när och var han avlidit,(borde vara i Florida)
Hustrun Alma Nelson född 16 jan 1880,avliden Feb 1975 Miami Florida, (enl USSDI)
Sonen:Theodore Nelson född 13 juli 1912,avliden mars 1976 i Florida (enl,USSDI)

2005-02-22, 13:52
Svar #9

Utloggad per johnson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 221
  • Senast inloggad: 2018-10-07, 22:36
    • Visa profil
Hej!
Jag söker uppgift om en Mrs.Klasine Anderson född Hansson 1882 i Söderåkra församling i Sverige och bosatt 1233 Crove Street, Clearwater, Florida( denna uppgift ur bouppteckning 1948).
mvh Per

2005-02-23, 19:31
Svar #10

Utloggad Anna Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1293
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 10:34
    • Visa profil
Hej Per,
här kommer uppgift från Florida Death Index, 1936-1998.  
 
Name: Anna Klasine Anderson  
Death Date: 17 Oct 1984  
County of Death: Pasco  
State of Death: Florida  
Age at Death: 2  
Race: White  
Gender: Unknown  
Birth Date: 7 Jul 1982
 
Vilket även verkar vara denna (och birth date är fel på ovan):
Social Security Death Index  
Name: Anna Anderson  
SSN: 267-41-6620  
Last Residence: 33515  Clearwater, Pinellas, Florida, United States of America  
Born: 7 Jul 1882  
Died: Oct 1984  
State (Year) SSN issued: Florida (1973)  
 
Med vänliga hälsningar
Anna

2005-02-23, 22:49
Svar #11

Jan Ek (Janek)

Inte så märkligt att datorn fått hicka om hon faktiskt blev 102 år gammal!
 
Jag är övertygad om att det finns massor att hämta i lokaltidningen om henne, säkert när hon fyllde 100, men antagligen också mycket när hon fyllde 90 - 95 - och när hon avlider också förstås. Säkerligen goda bilder, och mycket om hennes liv och bakgrund.

2005-02-24, 13:51
Svar #12

Utloggad per johnson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 221
  • Senast inloggad: 2018-10-07, 22:36
    • Visa profil
Tack både Anna och Jan för de intressanta uppgifterna. Tänk att tanten blev 102 om det nu stämmer!! Vet ni vilken tidning som finns i det området eller hur man tar reda på det? Nu vill man ju verkligen ta reda på mer. Finns dödsrunor att söka? Tror inte hon hade barn.
mvh Per

2005-04-19, 19:35
Svar #13

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Hej!
Skulle behöva lite hjälp. Jag har försökt hitta min farfars äldsta bror Karl Fredrik Nilsson, född 1865.06.02 i Gladhammar(H). Emigrerad 1895.05.03 från Göteborg till Quebec. Har hittat en person med samma namn avliden 1943 i Nassau,men kommer inte åt fler uppgifter om denne. När jag försöker söka vidare på namnet, är uppgifterna låsta. Man måste tydligen betala ett kvartalsabonnemang på ca 100 $ för att få mer information. Enligt en brorson fanns han i livet omkring 1930 då han skickade brev till mamman. Var gift och hade flera barn. Någon gammal adress till honom finns inte.  
Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.
Mvh
Inga-Britt

2005-04-19, 22:25
Svar #14

Jan Ek (Janek)

Hej Inga-Britt,
 
VAR på nätet har du hittat den information du inte kommer åt? Kan du ge en länk eller adress som gör att det går att kolla?

2005-04-19, 23:20
Svar #15

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Hej Jan!
Jag provade Ancestry under en 14 dagars period. Fick en träff på en avliden person 1943 som heter Karl Fredrik Nilsson Census. Det borde väl finnas offentliga dödsregister? Eftersom han hade flera barn borde det finnas goda möjligheter att hitta släktingar där. Hoppas du kan finna en lösning.
Mvh
Inga-Britt

2005-04-20, 22:49
Svar #16

Jan Ek (Janek)

Hej Inga-Britt,
 
Det finns inget register med alla avlidna i USA i. Det har aldrig gjorts något försök att skapa något sådant utan var delstat har haft frihet att lösa detta på sitt eget sätt. Beroende på hur man löst uppgiften så är dessa register av olika kvalitet och tidsomfattning. Dessutom lägger sekretess som varierar stort mellan staterna hinder i vägen ibland, men dödsfall äldre än 50 år är vanligen inte problem att få se närmare på. Problemet är att finna ut när och var det faktiskt ägde rum.
 
För tiden efter 1962 finns en nyckel i det stora SSDI som ligger fritt på nätet. Det är inte ett totalt register det heller, men väldigt omfattande för sin tidsperiod, ju senare dödsfallet äger rum dess mer komplett blir det. Men det hjälper inte dig som letar efter en person som mest troligt dog långt innan 1962. (Jag kollade för säkerhets skull, man kan ju bli 100 år)
 
Med ett så vanligt namn som det du letar på, och dessutom med många möjliga varianter, Carl, Charles, Chas, Fred, Frederick etc så är ett planlöst sök mycket svårt. Normalt måste man följa personen hela vägen.
 
Om du talar om exakt vilket namn du får träff på (stavning) kan jag se vad just den uppgiften på Ancestry innehåller. Ancestry är inte ett register uten en samling av olika källor här och där, oftast sekundärkällor i form av olika excerperade index. Vilket Nassau var det du fann dödsfallet i? Det mest kända är ett county i New York. Men finns också ett i Florida, eftersom du postar under den rubriken gissar jag det är det? Hm, jag söker i Floridas dödsindex 1936-1998 och hittar detta som väl är det du fann:
 
Name:    Karl Fredrik Nilsson  
Death Date:    1943  
County of Death:    Nassau  
State of Death:    Florida  
Race:    White  
Gender:    Male  
 
Mer får du inte veta på Ancestry, abonnemang eller ej.
 
Men vänta dig alltså inte att detta är rätt person - också om det givetvis kan vara det. Och i de fall man inte kan säga säkert att det är rätt person (de allra flesta) så måste du i så fall beställa dödscertifikatet från den delstaten det gäller och kolla den på vinst och förlust. Som ett nästa steg.
 
Eftersom detta inte är en amerikaniserad stavning som man nog kan vänta sig för någon som bott en stor del av sitt liv i USA, gissar jag att detta är en person med ett kortare uppehåll i USA. Och alltså inte din Karl.

2005-04-21, 00:29
Svar #17

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Hej Jan!
Jo visst är det den jag Karl jag menade. Det är klart det är en vild chansning att börja från slutet, men vad gör man när man kör fast redan efter ankomsten till Quebec. Jag har tittat på olika stavningsvarianter också,men för det mesta stämmer inte ankomståret eller åldern. Hittade i Census en Charles F Nilsson, Moline, Rock Island, Illinois, 1920. Där fick man fram en sida med ytterligare uppgifter,men där lyckades jag inte läsa vad det stod skrivet. Har nog för dålig bildskärm.
Hans syskonbarn säger att han bodde i Amerika och det gör att jag tror att han inte stannade i Canada. I föräldrarnas bouppteckningar från 1922 och 1929 står att han vistas på utrikes ort, så de hade troligen inte adressen. Det är verkligen trist att brevet med foto som kom omkring 1930 inte finns bevarat. Får fundera på hur jag skall gå vidare. Det borde ju kunna gå att hitta honom när han bodde där i minst 35 år.  
Jag är tacksam för alla förslag och tips jag kan få.
Mvh
Inga-Britt

2005-04-21, 13:19
Svar #18

Jan Ek (Janek)

Uppgiften från census 1920 innehåller inte så mycket information. Denne Charles F Nilsson är 56 år, hustrun Sophie är 53. Han invandrade 1879, hennes år är otydligt, men båda ser ut att ha blivit amerikanska medborgare 1885 som gissningsvis är året de gifte sig. Hans yrke är merchant, butcher shop. De har två ogifta medelålders kvinnor som inneboende. Adressen till den självägda bostaden är 1139 14th Avenue i Moline.

2005-04-21, 21:44
Svar #19

Utloggad Inga-Britt Nilsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 111
  • Senast inloggad: 2012-10-21, 12:15
    • Visa profil
Hej Jan!
Tack för hjälpen. Då behöver jag inte fundera mer på honom. Min Karl var född 1865 och emigrerade 1895.  
Mvh
Inga-Britt

2005-04-28, 12:18
Svar #20

Utloggad per johnson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 221
  • Senast inloggad: 2018-10-07, 22:36
    • Visa profil
Hej Jan!
Du hjälpte mig för ett tag sedan med uppgifter kring en kvinna i Florida som blev 102 år.
Jag skulle vilja utforska lite mer kring henne, du nämnde att det kanske skrevs något om henne i lokaltidningarna med tanke på den höga åldern. Kan du tipsa mig om vilka tidningar som finns i området kring Pinellas, Florida?
mvh Per

2005-07-02, 21:18
Svar #21

Utloggad Frida Östman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2010-01-13, 08:02
    • Visa profil
Hej Jag söker en farbror til min farfar han heter Per Anton Östman hon han utvandrade till usa när vet jag inte men är född 1898 i sidensjö ångermanland han ska ha dött någon stans i Florida och han startade någon form av företag

2005-07-03, 08:14
Svar #22

Jan Ek (Janek)

Hej Per,
 
Om du kombinerar informationen i dessa två länkar så är du kanske hjälpt?
 
Municipalities in Pinellas Florida
 Florida Newspapers

2005-07-03, 08:30
Svar #23

Jan Ek (Janek)

Hej Frida,
 
Jag tror det är helt nödvändigt att du börjar i den svenska änden och slår upp hans hela födelsedatum i församlingen i Ångermanland. Om han levde till 60-talet är det då en god möjlighet att han går att finna i SSDI där man kan söka på födelsedatum utan att säkert veta hur han stavade sitt namn.
 
En möjlig person bara baserat på födelseår är ju denne;
 
ANTON OSTMAN  
17 Apr 1898  
Apr 1974  
95425 (Cloverdale, Sonoma, CA)  
535-10-5160 Washington
 
Men som du ser har denne inte några synliga kopplingar till Florida, utan motsatt kust. (Jag misstänker att det också är den som i folkräkningen 1930 hugger timmer i Tacoma Washington och invandrade 1922.) Märkligt nog är hans födelsedatum annorlunda i Californias egna register:
 
Name:    OSTMAN, ANTON  
Social Security #:    535105160  
Sex:    MALE  
Birth Date:    11 Mar 1898  
Birthplace:    OTHER COUNTRY  
Death Date:    9 Apr 1974  
Death Place:    SONOMA  
 
 
Men det är ju absolut inga garantier för att detta är rätt person om du inte kan kontrollera mot ett födelsedatum du vet är det rätta.
 
Baserat på vad som är lättast borde han dessutom kallat sig Peter Ostman i USA, och du vet väl inte heller vilket förnamn han själv använde?
 
Du bör också kolla om han finns med i CD Emigranten, och senare i höst när den nya CDn med uppgifter från Emibas är utlovad kolla även där. Tidpunkten för när han reste från Sverige är viktig för att kunna leta på rätt sätt i USA.

2005-07-03, 08:54
Svar #24

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Jan/Frida
 
Från Efterlysning under Minnesota den 27 Juni av Frida  (avseende Jonas Valdemar Eastman)
Han hade en annan bror som utvandrade och vars han hamnade vet jag inte men han hete Per Anton Och han var född 1898-04-17 han startade ett sågverk någonstans i usa vars vet jag inte?
Mats

2005-07-03, 09:35
Svar #25

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Frida, har du sökt bouppteckningar i Sverige efter brödernas föräldrar? De, liksom kyrkböckerna som kan tala om exakt när de utvandrade, finns hos Landsarkivet i Härnösand.
 
Nyttan av en bouppteckning är att adressen och ett ev. nytt namn kan stå där. Det är ofta viktigt att söka så mycket information som möjligt i Sverige innan man tar steget över Atlanten, eftersom det underlättar sökningarna.
 
Hälsningar,
Eva

2005-07-03, 11:18
Svar #26

Utloggad Frida Östman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2010-01-13, 08:02
    • Visa profil
Hej Jan Ek du har rätt person hans födesle år är 1898 04 17. vet du något mer om denna person och har någon anknytning till denna person?

2005-07-03, 15:09
Svar #27

Jan Ek (Janek)

Hej Frida,
 
Nej jag har ingen anknytning till personen, uppgifterna jag gav är helt sökbara uppgifter i SSDI på den sida jag länkat till - ett index över 75 miljoner amerikaner som avlidit mellan 1962 och nu.
 
Om du faktiskt är säker på födelsedatumet verkar det ju onekligen som att det verkligen är den Anton Ostman som avlider i Californien 9 april 1974. Det är ju kul i så fall.  Och med anknytningen till timmerindustrin i staten Washington norr om Californien från census 1930 är ju uppgiften Mats refererar till om sågverk också sannolik.
 
Förutom Evas nyttiga råd som jag uppmanar dig till att följa upp oavsett, har du nu ett par möjligheter till vidare forskning i USA. Med utgångspunkt i socialförsäkringsnumret 535-10-5160 kan du beställa en kopia av den ursprungliga ansökan denne Anton fyllde i och skickade in. Den kallas en SS-5 och ett beställningsbrev med nästan alla uppgifter redan ifyllda kan du generera direkt från sajten jag länkade i mitt svar. Det enda du behöver fylla på är ditt namn, adress, och VISA-kortnr med exp datum. Kostar ca 30 dollar och tar av och till lång tid upp till ett halvt år att få svar på.
 
En SS-5 skall innehålla de uppgifter Anton själv fyllt ut om föräldrars namn etc som kan bekräfta utom tvivel att det är rätt person. Om han inte själv valde att hålla dessa uppgifter hemliga förstås.
 
Av och till kan också en utförlig dödsruna från lokaltidningen i Sonoma innehålla liknande fakta, men bara om han hade familj som kunde bidra med uppgifterna. Dödsrunor, obituaries, kan du kanske få gratis fjärrhjälp med från lokalbiblioteket i Sonoma.
 
Säkraste bekräftelsen på om hans familjesituation ger dödsattesten som du också kan beställa, denna gång från county clerk i Sonoma County CA. Den bör visa hans civilstånd vid dödsfallet, kan ge en adress till en anhörig om sådan fanns, och ibland innehålla andra nyttiga upplysningar. Också här är nästan enda betalningssystemet som fungerar VISA.
 
Tänk på att SS-5 är ett äldre dokument som mycket sällan säger något alls om eventuell egen familj men däremot oftast 100-procentigt avgör hans rötter i Sverige, dödsattesten är precis tvärtom, den säger oftast lite eller inget om hans svenska rötter men oftast (om inte alltid) något om hans eventuella ättlingar. Ibland behöver man båda.

2005-11-30, 08:45
Svar #28

Utloggad Jörgen Hedell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 222
  • Senast inloggad: 2023-10-08, 11:35
    • Visa profil
Hejsan
Jag söker vidare uppgifter om Karl Adolf Albin*
Björklund född 19.10 1877 i Gryt Östergötland.
Han stack iväg som sjöman c:a 1900 efter ett gräl med sin far.
Senaste information om honom var 1927 då hans adress var S:t Augustine i Florida, enligt en fullmakt utskriven i samband med att hans bror köpte föräldragården.
Muntlig information omtalar att han blev rånmördad på 30-talet.
Hoppas någon kan hitta någon information.
Hälsningar Jörgen

2005-11-30, 19:36
Svar #29

Utloggad Bengt Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3584
  • Senast inloggad: 2018-07-16, 18:24
    • Visa profil
Detta bör väl vara hans World War I Draft Registration Card från 1918. (I varje fall är det en Albin Bjorklund, född 19 oktober 1877 i Sverige.) Han bodde då i county Monmouth, New Jersey.
 
Bengt Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna