ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tidningsartiklar - Colorado USA  (läst 271 gånger)

2006-08-16, 16:49
läst 271 gånger

Eivor Carlsson

Min mormorsfar Gabriel Hansson Rusk omkom i en gruvolycka i Ouray Colorado den 18 december 1896. Jag skulle vilja läsa om denna olycka, som krävde flera mäns liv. Vet någon hur jag på lämpligt sätt via nätet kan finna tidningsartiklar från Colorado från slutet av 1800-talet.
 
Eivor

2006-08-17, 08:35
Svar #1

Utloggad Monica Svedberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 724
  • Senast inloggad: 2022-02-10, 13:08
    • Visa profil
Hej Eivor!
Jag letade upp den stad i staten Washington, där min morfars far dog, med hjälp av Google och kontaktade biblioteket där och fick scannade tidningsartiklar via mail. Fungerar kanske i ditt fall också.
Hälsningar
Monica

2006-08-17, 11:08
Svar #2

Therese Ericsson

För att finna tidningsartiklar från Colorado rekommenderas kontakt med Colorado Historical Society, som har en mycket stor samling av dagstidningar på mikrofilm. Vad det kostar att få kopior framgår av hemsidan:
 
http://www.coloradohistory.org/chs_library/library.htm
 
/Therese

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna