ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: 2:a världskriget, krigsförbrytare, Günther Pancke  (läst 805 gånger)

2008-02-07, 16:47
läst 805 gånger

Peter Hedberg

Jag har fått höra av en släkting från Tyskland att vi har SS-generalen Günther Pancke i vårt släktträd någonstans. Den enda släktingen som verkar vetat något om det har tyvärr dock avlidit. Så nu är jag på jakt efter information om hans släktingar. Jag har försökt hitta på Internet men inte lyckats. Det mesta som står om honom handlar om hans (inte så trevliga) gärningar under kriget. Han föddes 1/5 1889 och dog 17/8 1973.

2008-02-15, 22:09
Svar #1

Utloggad Jonas Dahgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2011-08-27, 15:27
    • Visa profil
Pancke föddes i Gnesen i dåvarande Westpreussen (nuvarande Polen, på polska heter orten Gniezno).   Kolla igenom G-gruppens vägvisare för forskning i Westpreussen.  www.g-gruppen.net  Hälsningar Jonas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna