ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bülow, von  (läst 862 gånger)

2001-04-05, 22:49
läst 862 gånger

Utloggad Sigurd Söderquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2013-03-11, 21:51
    • Visa profil
Behöver hjälp med anor för: 1. Bremiska/svenska lantrådet Hartwig Christoffer von Bülow gift med friherrinnan Anna Elisabet Erskine. Deras dotter Maria Christina von Bülow var f. 1687 och d. 1713 på Godegård gift med Jean De Geer den yngre. 2. Catharina Sofia von Bülow från Mecklenburg,dotter av en överste f. förmodligen i slutet av 1500-talet gift med Peter Specht från Bubenheim i Hessen-Cassel, resident i England och brandenburgiskt hovråd.

2001-04-06, 12:47
Svar #1

Johan R:son Sjöberg

Har du kontrollerat om ätten von Bülow finns publicerad, exempelvis i Genealogisches Handbuch des Adels (GHdA)? GHdA finnes å Riksarkivets bibliotek i Stockholm, och lånas inte ut. Av detta skäl har jag inte kunnat använda mig av nämnda verk... Vadan ditt intresse? Härstammar du från ovannämnda personer? MVH Johan

2001-10-29, 09:22
Svar #2

Utloggad Sigurd Söderquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2013-03-11, 21:51
    • Visa profil
Hej! Jag har ny e-postadress:

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna