ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Altenburg  (läst 477 gånger)

2006-07-30, 19:37
läst 477 gånger

Ann-Sofi Brännström

Jag undrar om det finns fler än mig som släktforskar om familjen Altenburg jag skulle villja veta allt om dom hur dom kom till sverige har hittat ganska mycket om dom runt om i världen men inte hur dom kom från tyskland och hit och vilka i tyskland dom är släkt med min man och min son heter Altenburg

2006-08-05, 14:21
Svar #1

Utloggad Ingrid och Olof Bergström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 854
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 17:41
    • Visa profil
Det finns en släktutredning om Altenburg i Enevigs bok Cirkus- og göglerslägter (2004). Det ser ut som om de först kom till Danmark från Tyskland. Den som förde släkten till  
Sverige var Laurits Andreas Jakob Altenburg 1846-1933. Det finns också sentida ättlingar med i boken, om du vill kan du maila mig, så kan jag se om din man står med. Om du söker på ord i Anbytarforum på Altenburg hittar du fler diskussioner.
hälsningar Ingrid
Olof och Ingrid Bergström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna