ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oäkta son i Grängesberg  (läst 560 gånger)

2005-08-25, 20:08
läst 560 gånger

Jörgen Oinonen

Jag fick veta för några år sedan att min morfar var en oäkting. Då verkade det inget intressant men nu börjar man undra vem hans far igentligen var.
Själv lider man av tidsbrist och kunskapsbrist för att forska vidare i ämnet.
Finns det någon vänlig själ som har forskat i och runt Grängesberg som har möjlighet att kontrollera om det i kyrkböckerna finns angivet vem hans riktiga far var.
 
Min morfar hette Nils Ferdinand (Lindgren som vuxen) och föddes 7/10 1916 i grängesberg och hans mor hette Agnes Maria Johansson (F.1900-02-03 D.1984-09-09).
Tacksam för all hjälp jag kan få.

2005-09-01, 13:35
Svar #1

Jörgen Oinonen

Jag tror att denna diskussion hamnade lite fel, jag skulle vilja flytta den till:  
 
Anbytarforum: Landskap: Dalarna: Socknar: Grängesberg.
 
Finns det någon admin som kan hjälpa mig med det?

2005-09-02, 07:55
Svar #2

Utloggad Torsten Berglund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 948
  • Senast inloggad: 2017-02-16, 01:20
    • Visa profil
Jörgen, ett litet tips:
Grängesbergs kyrkböcker förvaras i landsarkivet i Uppsala. Du kan skicka ett e-mail dit och be att få en kopia av födelseboksnotisen för din morfar, e-mailadress:
landsarkivet@landsarkivet-uppsala.ra.se

2005-09-05, 22:25
Svar #3

Jörgen Oinonen

Tck för tipset. Jag jag skickat iväg en fråga.

2005-09-05, 22:25
Svar #4

Jörgen Oinonen

Tack för tipset. Jag jag skickat iväg en fråga.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna