ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utlåning av mikrokort över gränsen?  (läst 541 gånger)

2006-10-26, 10:52
läst 541 gånger

Utloggad Jojje Lintrup

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1204
  • Senast inloggad: 2014-12-16, 14:51
    • Visa profil
Jag har fått ett par cirkeldeltagare som har en stor del av sina rötter i Norge, och jag vet att man tidigare kunde låna över mikrofilm från Norge till svenska bibliotek. Min fråga är således: Är detta möjligt fortfarande?

2006-10-26, 12:37
Svar #1

Marianne Solli

Kan du ikke spørre på ditt bibliotek! Det går i alle fall an å gjøre det omvendt, for jeg har lånt mikrokort fra Sverige gjennom mitt lokale bibliotek en rekke ganger, og det som overrasket meg mest (første gang), var at det kostet meg heller ingen ting. De kostnadene tok mitt bibliotek på seg.     
 
Hilsen Marianne

2006-10-27, 11:08
Svar #2

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej,
Sannolikt har fylkesbiblioteken en upsättning mikrokort. Det här svaret fick jag för några år sedan när det gäller Östfold:
 
Østfold fykesbibliotek http://www.of.fylkesbibl.no/Velkommen.html har mikrofilm/fich for Østfold. Ditt lokale bibliotek kan sende bestillinger dit.
Det fungerade alldeles utmärkt, men jag kommer inte ihåg hur stor kostanden till mitt lilla bibliotek blev, men nog tyckte de det var spännande - även om de är vana vid mina underliga lån.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna