ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Trysilboka  (läst 838 gånger)

2001-04-16, 20:51
läst 838 gånger

Peter Larsson

Hej,
Jag letar efter Trysilboka band nr.1, är det någon som sett vart man kan få tag på denna bok utan att låna den på bibliotek.
Jag vet att Trysils komun säljer denna i normala fall, men den är slut och dom vet inte när och om den kommer att tryckas igen.
 
Den är viktig för min efterforskning om släkten, Lj?stad-B?re slekta som behandlar B?rre Gjermundsen ?Langtjernåsen?.
 
M.v.h.
Peter Larsson

2001-04-20, 23:23
Svar #1

May Kirsten Olsen

Du må nok låne den på biblioteket først som sist. Vet om flere som ønsker å kjøpe den, men har søkt i flere år uten hell. Jeg er glad jeg skaffet meg mitt eksemplar tidsnok. Trysil kommune har nok ikke store troen på Trysilboka. Trysilboka bind 8, som kom 1/12-2000, ble trykt opp i kun 1000 eksemplarer, da jeg var i kontakt med dem for 2 måneder siden var det igjen under 100 av disse. 
 
Lykke til videre!

2001-04-26, 21:39
Svar #2

Peter Larsson

Det verkar inte bättre än att jag får låna boken från biblioteket ändå! Jag har sökt på i stort sett varenda antikvariat på nätet utan att finna boken!

2004-08-10, 22:03
Svar #3

Utloggad Annika Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 299
  • Senast inloggad: 2020-07-28, 19:39
    • Visa profil
Hej!
Jag har släkt i Andersgaarden, Törberget i Trysil. Vilket band av Trysilboka ska jag be biblioteket att ta hem då? Tack på förhand.
Mvh Annika

2004-08-13, 16:49
Svar #4

May Kirsten Olsen

Bind 3 (fram til 1930, og bind 8 (fra 1930, samt rettelser, siden det er mye feil i bind 3). Jeg tar kontakt med deg på mail bare jeg får reparert telefonlinjen hjemme.

2004-08-13, 17:17
Svar #5

Utloggad Annika Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 299
  • Senast inloggad: 2020-07-28, 19:39
    • Visa profil
Det ser jag fram emot. Min mailadress är: mytrotter@hotmail.com. Skriv Trysilboka, så jag kan plocka den från skräpkorgen.
Mvh Annika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna