ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Majorsveien i Oslo  (läst 711 gånger)

2008-01-13, 15:15
läst 711 gånger

Utloggad Sune Fransson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2022-05-30, 22:36
    • Visa profil
Hej, jag söker Sverre och Berglott Fossum, de bodde på Majorsveien i Oslo troligen på 1940-talet. Jag mistänker att de någon av dom kan vara barn till någon av syskonen Kristina Johannesdotter f 1865, Emma Johannesdotter f 1862, Lotta Johannesdotter f  1859 eller Anders Johannesson f 1852. Hela syskonskaran flyttde troligen till Norge från Sillerud i Värmland. Detta är ju en del antaganden och gissningar. Jag har letat i  folketellingen 1900 men inte lyckats hitta någon av dom. Det kanske finns andra ställen att leta på, jag tar gärna emot tips på detta.
 
Vänliga hälsningar Sune Fransson

2008-01-17, 18:06
Svar #1

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 882
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 15:58
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
Det finnes en Sverre Chr. Fossum i Majorstuvn. 38 i 1940.  Skal Berglott Fossum være hans kone eller søster?  Hun finnes ikke på samme adresse.

2008-01-17, 18:55
Svar #2

Utloggad Sune Fransson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2022-05-30, 22:36
    • Visa profil
Hej Sven!
Det ska i alla fall vara hennes fru, och det kan möjligen vara så att hon flyttade dit något år senare. Tack ändå, nu ser jag ändå en öppning på det jag har hörts berättas.
Mvh Sune F

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna