ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elsa Clemens af Smestad, Olso(?), född mitten av 1800-talet  (läst 620 gånger)

2005-07-26, 22:21
läst 620 gånger

Carl Larsson

Jag söker information om min morfarsmor som kom från Norge, så vitt jag vet. Vad jag fått veta av min mor är att Smestad är ett område i Oslo, men vet ej exakt.
  Elsa Clemens af Smestad borde helt enkelt innebära Elsa Clemens från orten Smestad men jag vill få det bekräftat.
 
Om Ni vet någonting om henne, eller bara om själva orten(historisk fakta etc.) så är jag mycket tacksam för svar.
 
 
Mvh
Carl Larsson

2005-07-27, 09:42
Svar #1

Utloggad Knut Fasting

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 148
  • Senast inloggad: 2023-02-03, 18:34
    • Visa profil
Smedstad er navn på mer enn 30 gårdsbruk, en av gårdene har gitt navn til en bydel i Oslo idag.
 
Jeg finner ingen passende Elsa Clemens i folketellingene 1865/1875/1900.

2006-11-14, 18:54
Svar #2

Carl Larsson

Fick i somras ta del av mins morfarbröders släktförskning, så är det möjligt att detta inlägg tas bort? Flera uppgifter var felaktiga  
 
mvh
Carl Larsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna