ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Frosta  (läst 472 gånger)

2013-12-29, 13:17
läst 472 gånger

Utloggad Örjan Gustafsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 25
  • Senast inloggad: 2020-08-05, 14:41
    • Visa profil
Hej Alla
Jag söker efter en ana till min fru. Han skall vara född i Frosta runt 1774-01-16 och hette Halvor Nielsen . Han gifte sig med Dorethea Hartvigsdatter, från Skien, i Skien 1816-06-06 . Dom flyttade därefter till Larvik, där de fick barnen, Antoanette 1817-03-17 och Hartvig 1820-07-08. Han blev fosterson hos skomakarmästarn Jachob, Nielsen Haeg vid 5 års ålder efter sin faders död, enligt Folketelling 1825 Löpnr. 239. Hartvig flyttar till Göteborg(O), Sverige. Jag skulle gärna vilja komma vidare bakåt i tiden om det går. Har blivit omtalad om att det skall finnas krönikeböcker utöver de offentliga böckerna? Eller har jag missuppfattat detta?
 
Ett Gott Nytt 2014 önskar Örjan på Kinnekulle vid Vänern/Sverige

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna