ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Turid Tomte Veber - journalist  (läst 1211 gånger)

2014-05-30, 17:25
läst 1211 gånger

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Hej,
 
är det någon som vet något om journalisten Turid Tomte Veber, född 18 nov 1937 i Oslo, död någon gång på 80-talet.
 
Jag letar febrilt efter någon som kan ha lite kännedom om henne. Maila mig direkt!  
 
Kanske du känner någon som känner någon som känner något.... jag hoppas!!!
 
Hilsen
Lena

2014-05-31, 21:53
Svar #1

Utloggad Moderator Västergötland

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 760
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Ovanstående inlägg är något reducerat.
 
Med vänlig hälsning,
Viktoria Jonasson
Anbytarvärd/moderator Västergötland

2014-06-01, 00:49
Svar #2

Utloggad Svein Henry Mortensen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 621
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 23:35
    • Visa profil
Lena
Gå till Dis-Norge http://www.disnorge.no/cms/ och välj Gravminner i Norge http://www.disnorge.no/gravminner/index.php Välj Landsøk och sök på Turid Veber så hittar du uppgifter om henne.
Vänlig hälsning
Svein Henry
Med vänlig hälsning
Svein Henry

2014-06-01, 15:34
Svar #3

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Svein Henry,
 
tack för tipset. Nu fick jag ett exakt datum för hennes död. Men jag vill ha lite mer information och vill därför ha kontakt med någon som kände henne eller i vart fall kände till henne och eventuellt kan veta mer om henne och hennes familj. Finns det någon norsk motsvarighet till den svenska bouppteckningen t ex, där det framgår vilka som ärvde henne? Om det finns, hur får man tag i en kopia av den, vet du?
 
Mvh
Lena

2014-06-01, 18:58
Svar #4

Utloggad Svein Henry Mortensen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 621
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 23:35
    • Visa profil
Lena
När det gäller bouppteckning så är det enligt Arkivverket det här, som liknar bouppteckning.:
Dødsfallsmeldinger
Dødsfallsmeldingene er som regel kun tilgjengelig på lesesalen i orginal. Mesteparten av de bevarte dødsfallsprotokollene hos lensmannen og skifteretten derimot, er stort sett digitalisert og tilgjengeliggjort på Digitalarkivet. For mange av disse dødsfallsprotokollene er det også utarbeidet dødsfallsregistre .
 
Hos Gravetaten kan du troligen få upplysningar om vem som står för graven. och kanske komma i kontakt med anhörig.  
Vänlig hälsning
Svein Henry
Med vänlig hälsning
Svein Henry

2014-06-01, 19:26
Svar #5

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Stort tack Svein Henry!!
 
Jag hittade de gamla handlingarna på Digitalarkivet men nu gäller det ju 1993 så, tja.... men jag ska pröve med Gravetaten.
 
Mvh
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna