ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svensken Lars E. E. Edstrøm  (läst 547 gånger)

2003-01-20, 01:50
läst 547 gånger

Ørjan Larsen

Hallo. Jeg søker min morfars farfar Lars Erik Eriksson Edstrøm, født ca 1843.Han kan være født i Køla sockn i Varmland eller Stranda herad i Kalmar eller i Jenkøpings len. Han reiste til Norge på 1800 en gang.Min morfars far Mathias ble født 1876 i Bindal kommune,Nordland,Norge.Lars ble ikke gift med Mathias mor,men han reiste videre for han arbeidet som veiarbeider.Lars hadde en bror som het Anders som ble gift i Bindal.Jeg har ikke klart å finne Lars og hans svenske slekt,eller hva som skjedde med han. Er det noen som vet noe blir jeg takknemlig. Hilsen Ørjan.

2003-01-20, 14:02
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Ørjan Larsen, Ser att Du lagt ut Din fråga om Lars Erik Eriksson Edstrøm på flera ställen i forumet. Jag behöver inte ha synpunkter på det (men det har Peter Anbytarvärd :o) ), men jag tror det vore bra om Du ger samma information på alla ställena. Att man reder ut en sak i taget. Som det nu är har Du flera hypoteser. Det är stor skillnad på Köla sn i Värmland, Stranda hd i Kalmar län och Jönköpinghs län. Kan Du börja med att berätta vilken källan är till de olika geografiska angivelserna, så kanske Du får hjälp att värdera dessa. Vänligen, Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2003-01-23, 03:23
Svar #2

Ørjan Larsen

Hei Olle Elm. Takk for mailen,:-).Jeg skjønner at du/dere reagerer. Saken er den at:Han jeg etterlyser heter Lars.....født ca 1843,Kaln eller stranda i Sverige.Dette er opplysningene jeg hadde om han.Så var det noen som sa inne på disse sidene at det finnes ikke noe sted i Sverige som heter Kaln,det kunne være køln i køla sockn i Varmland.Og Sranda kunne være stranda herad i Småland.Så søkte jeg på Småland,og noen sa der at stranda kunne være i Kalmar eller Jenkøping.Men er disse plassene i varmland,småland? For jeg er ikke kjent i sverige.Dere har forsamlinger,landskap,len og mange andre ord som jeg ikke skjønner hva de står for. Jeg må nok prøve å finne et kart og se på steder,og etterhvert finne ut hvor de forskjellige steder ligger og under hva, og hva de betyr.Så jeg beklager hvis det ble uorden på etterlysningene mine. Mvh Ørjan Larsen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna