ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kriksbarn från Smelror  (läst 1476 gånger)

2006-11-06, 13:53
läst 1476 gånger

Utloggad Lislott Sörensen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2013-01-19, 12:12
    • Visa profil
    • sbg-anor.se
Hej ! Jag söker föräldrar, syskon, anfäder, till Olga född 1930-02-20 enligt folkbokföringen kom hon till Sverige som krigs barn 1949-07-23.
 
Finns det någon som kan hjälpa mig vore jag mycket tacksam. / Lotta
 
Sökningen gör jag till min väninna som är dotter till Olga.

2006-11-06, 19:29
Svar #1

Marianne Solli

Du kan jo begynne med å gå inn på  http://www.gulesider og så telefonkatalogen. Der er mange som heter Smelror, og mange er også fra Smelror (ikke langt fra Vard?).  
 
Lykke til!

2006-11-06, 20:36
Svar #2

Utloggad Lislott Sörensen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2013-01-19, 12:12
    • Visa profil
    • sbg-anor.se
Tack Marianne!  
För ditt svar, riktigt hur jag kan ta mig fram på norska släktforskar sidor så även på gula sidorna vet jag inte. Det är helt nytt för mig att söka i andar länder.
 
Men jag har talat med min väninna och fått fram följande ,
 
Familjen Olsen
 
Ergen Olsen (fader)
Elise Olsen (moder)
Barn
*Olga Olsen född 1930-02-20 född i Smelror
Leif Ergensund f..?
Harry Olsen    f..?
Mary           f..?
 
Då jag ej har något till sökhjälp på Norge här i Sverige. Kanske det finns någon som kan hjälpa mig  
. Jag är evigt tacksam för all information som jag kan få.  
MVH lotta

2006-11-06, 21:41
Svar #3

Marianne Solli

Hei igjen.
 
Jeg prøvde litt i folketelling 1900 med Ergen Olsen, også Ergin Olsen, men jeg fikk ingen frem der. Jeg har en følelse av at dette fornavnet er en slags omskrivning av Erik; forfinsking kanskje? Fra min barndom i Alta, der det var mange finsk/kvensktalende (også min mamma talte kvensk) pleide de å snakke om en Ergin-Anton, og da mente de Erik sin Anton, altså Anton Erikson.
 
Vet du, i morgen tar jeg en liten ringerunde til noen av de navnene jeg fant i telefonkatalogen og spør om de vet av en Olga, man kan jo ikke forspørre seg vel. Så kommer jeg igjen her med ett eller annet.

2006-11-06, 22:09
Svar #4

Utloggad Lislott Sörensen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2013-01-19, 12:12
    • Visa profil
    • sbg-anor.se
TAck snälla ! Jag var inne på Dis -Norge men där måste man vara medlem så jag kom ingen vart. Väntar med spänning på ditt svar.  
Tackar på Förhand
Lotta

2006-11-07, 10:53
Svar #5

Marianne Solli

Hei Lotta.  
 
Jeg har sendt en privat mail til deg. Hvis ikke det blir noe resultat av det, så kommer du bare igjen, gjerne i privat mail til meg, siden dette er en person som er født i 1930.

2006-11-07, 12:07
Svar #6

Marianne Solli

Det ble noe feil, så du har antakelig ikke fått mailen min, men jeg har nu begynt å ringe rundt, og har havnet i Vardø. Jeg har fått snakket med eldre folk som kjente både Ergen og Elise. Alle disse personene er nå døde, men har etterkommere. Jeg har fått nummeret til enken til Harry, men der svarer det ikke for tiden, men der skal jeg prøve igjen i løpet av dagen.
 
Jeg kommer tilbake. 
 
Hilsen Marianne.

2006-11-07, 14:40
Svar #7

Marianne Solli

Hei. Nå har jeg fått snakket med enken etter Harry, og hun forteller at der er mange etterkommere i Norge. De har/hadde selv 2 jenter og 2 gutter. Hun står gjerne til tjeneste med flere opplysninger. Jeg har hennes navn, adresse og telefonnummer.
 
Jeg går ut fra at den damen i Sverige vet noe om Olgas giftermål og familie i Karlshamn i Sverige, der familien fikk 2 jenter og 2 gutter. Eller? Jeg har fått noen navn oppgitt.
 
Mail meg gjerne, for dette er nålevende personer.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna