ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Keutel, Johan S. från Bergen  (läst 718 gånger)

2001-12-14, 11:31
läst 718 gånger

Eivor Canova (Pilady)

Hej  
Söker Johan S. Keutel, skeppsredare från Bergen och hans familj.
En dotter har jag uppgift på; Benedicta Elisabeth, födelsedatum saknas, avliden 1830 12/12, men var och gift med Isac Peter Wichman, Sverige. Vem var modern? Finns det fler syskon?
Känner någon till mer om familjen så tar jag gärna emot fler data.
Mvh
Eivor

2001-12-14, 11:55
Svar #1

Vidar Flesland

Hei.
Du finner en hel del om denne familien i det norske 'digitalarkivet': 'http://digitalarkivet.uib.no'
mvh Vidar

2001-12-14, 12:08
Svar #2

Laila N. Christiansen

Iflg. Digitalarkivet:
F?dt 26. des. 1796 døpt 6. jan 1797
Friderich Ferdinant
 
F?dt 17. feb. 1806 døpt 28. feb. 1806
Benedicte Elisabeth
 
F?dt 17. des. 1810 døpt 1. jan. 1811
Friderich Ferdinant
 
Foreldre: Johan Salomon Keutel skipsmægler og Benedicte M. Sontum.
J. S. Keutel var skibsklarerer ved barns dåp 1806, skibsmaaler i 1806 og skibsmægler i 1811.
 
barna døpt i Nykirken i Bergen.
 
Kieutel/Sontum ekteskap
 
Digitalarkivet har mye fra Bergen.
 
Laila

2001-12-14, 18:46
Svar #3

Eivor Canova (Pilady)

Vidar och Laila
Tack båda två för hjälpen.
Skall försöka att nå Norge i nästa vecka, har strul med mina telefonledningar, bor i urskogen, kommer bara ut på nätet korta stunder
Ha en god helg
Eivor

2002-10-31, 08:28
Svar #4

Gunilla Önnberg

Hejsan
Nu kommer jag med en fråga som egentligen inte har att göra med släktforskning. Men jag har för mig att det finns ett släktforskningscentra i Bergen. Vet någon om det finns något billigt boendealternativ i Bergen. Jag har en dotter som ska dit och tävla i mitten av november. Snälla hjälp mig!!! Eller om det finns någon bra länk till Bergen så man kan söka själv.
MVH Gunilla

2004-12-14, 22:25
Svar #5

mabelbengtsson

jag  söker  vidar flesland s om   kände  till lite  om  min  farmor   karolina     persson  gift   larm från  eda   i   värmland    
 har  tappat  bort  din  adress  vidar  därför  har   jag  inte  kunnat   kontaktat dej

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna