ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Reidar Aronsson, f.1909-04-12  (läst 588 gånger)

2006-07-19, 19:51
läst 588 gånger

Ulrika Thörngren

Min morfar, Johan Reidar Aronsson f. 1909-04-12 föddes enligt dödboken i Norge. Hans mamma som ska ha varit svensk kan möjligen ha hetat Klara Matilda. Han hade också en halvsyster, Constance Alvilde Aronsson, f. 1908-01-14 i Norge.
Johan har växt upp i fosterfamilj i Dalsland så han kanske är född någonstans där på den norska sidan av gränsen.
Jag vore tacksam om någon hade uppgifter eller tips på hur jag ska forska kring min morfars förfäder.
 
MVH Ulrika

2006-07-20, 10:23
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Hej
 
Jag har ingen aning om detta kan ha med din morfar att göra, men Klara Aronsdotter flyttar 1915 från Tisselskog i Älvsborgs län till Sarpsborg. Hon ska ha gift sig 1905 i Sarpsborg så hon har tydligen bott i Norge. Detta enligt databas Inflytta svenskar til Östfold på www.digitalarkivet.no
Kanske kan vara värt att undersöka, om du inte får bättre svar.
 
Där finns också scannade kyrkböcker, de är ännu ej kompletta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna