ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anor till Ole Peter Hansen Raaholt, född 1811 i Ejdsvold, Norge  (läst 789 gånger)

2004-08-06, 01:11
läst 789 gånger

Birgitta R Larsson

Hej!
Hur ska jag hitta anor till Ole Peter Hansen Raaholt, född 1811 i Ejdsvold, Norge? Han utvandrade till Sverige i mitten av 1800-talet och bosatte sig så småningom i Ytterby, Kungälv.
Han hade fem syskon enligt anteckning från samtal med en äldre släkting till mig: Gullbrand, Hans, Randine, Olava och Anna.
 
Mycket tacksam för tips!
 
Mvh,
Birgitta R Larsson

2004-08-21, 23:56
Svar #1

Birgitta R Larsson

Peter Hansen Raaholt var gift första gången med Greta Andersdotter (troligen var de bosatta i Solberga, Bohuslän). Han gifte senare om sig med Regina Magnusdotter född 1833, från Vena i Ytterby.


2010-09-25, 13:33
Svar #3

Utloggad Birgitta Wäppling

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2016-06-13, 23:57
    • Visa profil
Hej!
 
Söker ett foto på den gård i Raaholt där Peter Hansen Raaholt bodde. Det är ju mycket möjligt att gården inte finns kvar längre, åtminstone inte i dåvarande form. Men om någon har tips så vore jag mycket tacksam.
Kanske finns någon bygdebok eller liknande?
 
Mvh,
/Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna