ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anne Oline Olsdatter Holdeim, f 1877 Trysil  (läst 356 gånger)

2003-04-01, 14:47
läst 356 gånger

Karin Bergström

Hej,
Min ffm Anne Oline Olsdatter föddes 1877 i Trysil.
Hon konfirmerades 8/10 1893 i Lördalens Indremissionsforening. Hon gifte sig och fick första barnet 1896 i Idre, Dalarna,Sverige.
 
Jag har hennes konfirmationsbok och där har hon tillnamnet Holdhejm.
Jag försöker hitta hennes föräldrar, men lyckas inte.Folkräkningen skedde ju 1875 innan hon var född samt 1900 när hon redan bodde i Sverige.
 
Vet någon hur jag kan gå vidare för att hitta hennes föräldrar?

2003-04-01, 17:52
Svar #1

Andreas Snildal

Tjenestepike Anne Oline Olsd. f. 1877, er meldt utflyttet fra Trysil til Sverige 30. aug. 1895, se  Utflyttede fra Trysil på  Digitalarkivet.
 
Kanskje finnes det noen som kan gjøre oppslag i kirkebøkene for Trysil for deg på  Digitarkivets brukarforum
 
Mvh.
Andreas Snildal

2003-04-01, 19:28
Svar #2

Karin Bergström

Hej Andreas och tack!
Jag lade in en efterlysning på brukarforum och fick svar där också.
 
Jag måste nu kolla vigselboken för där bör hennes far finnas noterad. Det är lite frågetecken vem som är hennes far nämligen.
mvh Karin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna