ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Agnes Davida Karlsdotter- född i Askum sn  (läst 546 gånger)

2007-05-27, 12:41
läst 546 gånger

Utloggad Victoria Oscarson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 107
  • Senast inloggad: 2008-01-21, 19:58
    • Visa profil
Hej!
 
Är nyfiken på vart min farmors syster tog vägen. Agnes föddes i Askum sn i Bohuslän 18871208. Gifter sig och flyttar till Norge. Har inget årtal eller namn på make att gå efter. Är inte säker,men jag tror att maken var svensk. Enligt muntlig uppgift ska hon ha fött fem barn.
 
Tacksam för all information!
 
Vänligen Victoria Oscarson

2011-07-12, 03:42
Svar #1

Utloggad Gunhild Kristiansen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 266
  • Senast inloggad: 2017-01-11, 21:58
    • Visa profil
Hei Victoria.
 
Jeg fant henne ved 1910-tellingen og da er hun registrert med 2 barn som begge er født i Sverige.
Mannen er også svensk som du sa og han heter Linder Andersen født 30.04.1885. Han jobbet som stenhugger.  De bor i Id i Østfold.
http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036343002771/
 
Jeg søkte på Gravsteder og fikk et mulig treff. Men det er litt vanskelig å si om dette er samme personene siden det ikke er oppgitt fødselsdato.
Gravstedet er i Borge (utenfor Fredrikstad) som også ligger i Østfold
 

 
Ønsker du å søke på gravsteder kan du buke denne (NB.den er ikke helt komplett)http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x
Det må eventuelt søkes/leses gjennom kikrbøkene til Id for å finne de andre barna.
 
Men jeg håper dette var litt hjelp
 
Hilsen
gunhild

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna