ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Turid Balke  (läst 482 gånger)

2004-06-17, 09:43
läst 482 gånger

Utloggad Steve Palmquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1210
  • Senast inloggad: 2011-12-06, 15:18
    • Visa profil
Jag hade förmånen att arbeta och bli god vän med den norska skådespelerskan Turid Balke. Vi spelade ihop till en interskandinavisk jubileumsföreställning för och vid Vikingeskibshallen i Roskilde 1994 D?dsengelen.
Vi höll kontakten tills hon allt förtidigt gick bort efter en besvärlig förkylning, jag saknar henne djupt.
 
Nu skulle jag vilja veta mer om hennes släkt. jag har förstått att hon kom från en känd släkt och att hennes oldefar hette Peder Balke och att det finns ett Peder Balke senter där de precis nu skulle föregå en minnes utsällning om Turid. alltså mitt intresse är att veta mer om hennes släkt och bakgrund. Balke är väl också en landsby i Norge, eller hur?  
M.V.H. Steve

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna