ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tore Vigerust har gått ur tiden  (läst 677 gånger)

2010-11-05, 23:56
läst 677 gånger

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
En av Norges mest bekanta släktforskare, Tore Vigerust, har oväntat avlidit 31/10 i Porsgrunn, Norge, vid bara 55 års ålder. Tore har genom åren bidragit till norsk släktforsknings framsteg på många sätt, bl.a. genom sitt stora intresse för den medeltida adeln, genom många artiklar i Norsk Slektshistorisk Tidskrift och Genealogen.
 
Tore brukade alltid komma till de svenska Släktforskardagarna, där han mötte många med sitt glada och trivsamma sätt. Han kommer att saknas länge.
 
Läs mer: http://www.genealogi.no/Nyheter/tore_vigerust_in_memorandum.html

2010-11-06, 13:44
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Det var verkligen tråkigt att höra.  
Jag träffade bara Tore Vigerust live vid ett tillfälle, men såg hans stora betydelse, speciellt då jag under åren frekventerat det norska Brukarforumet.
Som alltid när en forskare går ur tiden, tänker jag - förutom på familjen - på hur forskningsarvet tas till vara; T ex vad som händer med http://www.vigerust.net/ med dess betydelsefulla innehåll. Man får hoppas att det blir väl omhändertaget.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna