ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Marlin  (läst 730 gånger)

2011-12-10, 22:40
läst 730 gånger

Utloggad Christina Bergström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-02-11, 12:59
    • Visa profil
Hej!
 
Var ligger Marlin, North Battleford, Saskatchewan?
 
Mina släktingar utvandrade dit, de utvandrade inte samtidigt och alla har Marlin, North Battleford, Sask. som angiven destination.
Jag kan inte hitta orten på kartor eller dokument från början av 1900-talet.
 
Däremot har jag hittat ett Marlin ca 6 mil norr om North Battleford på maps.google.se  
Kan det vara samma Marlin där mina släktingar bosatte sig?
 
Eftersom jag inte hittat Marlin så har jag inte heller lyckats hitta betäckning när det gäller Part, Section, Township, Range och Meridan.
 
Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med detta!!
 
Hälsningar Christina

2011-12-11, 11:24
Svar #1

Utloggad Olle Kandell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 14:52
    • Visa profil
Det kan vara troligt. Det finns ett sk rural municipality North Battleford som förekommer i Canada Census 1901.
Marlin är sannolikt bara en mindre plats inom det området - det finns ett vid 24-49-17-W3 enl The Atlas of Canada.
Har du något personnamn och om de fanns där 1901 eller före 1911 så går det att kolla litet lättare i både census 1901 och 1911. Du kan själv prova under http://www.automatedgenealogy.com.
 
Olle Kandell
Olle Kandell

2011-12-11, 16:59
Svar #2

Utloggad Christina Bergström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-02-11, 12:59
    • Visa profil
Tack för hjälpen, Olle!
 
Nu har jag kommit en bit till på väg i mitt sökande.
 
Hälsningar Christina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna