ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Alfred Andersson Skoog, Sillerud, född 1856  (läst 593 gånger)

2007-08-20, 21:58
läst 593 gånger

Utloggad Britt-Marie Skoog Blomberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2022-03-09, 15:27
    • Visa profil
Jag letar efter min ff f som enligt födelseboken är döpt till Johan Alfred Andersson. Född i Sillerud,Skogen, Värmland 1856-04-12.
1876 tar han värvning och flyttar in i ett soldattorp och får efternamnet Skog, han kommer då att heta Alfred Andersson Skog.
Han är gift med Kristina Nilsdotter, född 1851-11-27, Tokil, Sillerud, Värmland.
1892 rymmer han till N.Amerika och jag har hela tiden letat runt i Amerika. Men har nu hittat brev som han skrev till en av hans döttrar kvar hemma i Sverige när han fanns i Winnipeg. Det finns inga årtal på breven. Kan någon hjälpa mig hur jag ska gå tillväga för att hitta honom?
 
Hälsningar
Britt-Marie Skoog

2019-05-02, 10:56
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Skoog Blomberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2022-03-09, 15:27
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna