ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustavsson, Axel Linus f1869 Habo. Utv 1892  (läst 1034 gånger)

2013-02-23, 11:05
läst 1034 gånger

Utloggad Roland Liljegren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 747
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:45
    • Visa profil
Hej
 
Söker uppgifter om Axel Linus Gustavsson f 1869-05-15, Habo. Som utvandrade för 2:a ggr 11/3 1892. Ska enl. uppgift vara farmare i Canada.
 
Mvh  
Roland Liljegren
Habo

2013-02-24, 00:08
Svar #1

Utloggad Maud Mårtensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2920
  • Senast inloggad: 2023-07-31, 09:45
    • Visa profil
Efterlysningen av Axel Gustafson på Kamsack - Family History & Genealogy Message Board verkar faktiskt handla om samma person: http://boards.ancestry.com/thread.aspx?mv=flat&m=452&p=localities.northam.canada .saskatchewan.kamsack

2013-02-24, 07:53
Svar #2

Utloggad Olle Kandell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 14:52
    • Visa profil
Det stämmer faktiskt helt. Den person som hade lagt ut den efterlysning på Ancestrys forum, som Maud refererar till (i mars 2006) är fortfarande aktiv användare
och har ett släktträd (Hagstrom Family Tree) liggande ute på Ancestry. I det verkar man hitta de flesta av Axels efterlevande och även Axels syskon - såväl
de som utvandrade som blev kvar i Sverige. Det är alldeles för mycket att redovisa här i tråden.  Roland: har du något abonnemang på Ancestry ?
Tror det krävs för att du ska komma åt att trädet.
 
Mvh
Olle K
Olle Kandell

2013-02-24, 10:49
Svar #3

Utloggad Olle Kandell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 14:52
    • Visa profil
Du hittar också en del information om Axel på den kanadensiska siten Our Roots HÄR (sid 58-59).
(Kräver inget abonnemang.)
/Olle
Olle Kandell

2013-02-24, 18:49
Svar #4

Utloggad Roland Liljegren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 747
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:45
    • Visa profil
Stort Tack, Maud och Olle. Detta är helt okänt för släkten i Sverige. Brodern Viktor Hagström, hade jag också förfrågan på samma dag, fast under emegranter till USA.
Olle, jag har inte abonnemang på Ancestry, men är mycket nyfiken på vad det står där. Släktträd bl.a. Den som har lagt en efterlysning där måste ha varit Viktors barn, vad jag kan förstå. Att han hade tre barn visst jag inte, visst bara om ett.  
Axels familj ä/ var helt okänt.
 
Mvh
Roland Liljegren

2013-02-24, 20:17
Svar #5

Utloggad Olle Kandell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 14:52
    • Visa profil
Man kan inte läsa ut exakt vilken relation den aktuella personen har till Victor H, eftersom nu levande personer inte visas i träden.
Den information som finns i hans träd är alltför omfattande för att hantera via någon förmedlare.
 
Eftersom användarnas epostadresser inte visas ens för andra användare på Ancestry, har jag skickat en fråga via det webbformulär som finns,  
för att höra om han är intresserad av en direktkontakt. Detta kan också kombineras med att han kan bjuda in dig med begränsad behörighet att bara titta på det träd som är aktuellt.  
Nu vet man aldrig hur snabbt (eller om) man får svar ... - ser att han inte har varit inloggad sedan förra månaden.
 
Så det är att vänta och se ... och till dess kanske inte värt att lägga alltför mycket energi att jaga/redovisa ytterligare information i tråden.
 
Mvh
Olle K
Olle Kandell

2013-02-26, 18:49
Svar #6

Utloggad Roland Liljegren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 747
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 12:45
    • Visa profil
Hej Olle!
 
Jag har fått mail ifrån Califonien idag på morronen. Tack för din hjälp med kontakten.
 
Mvh
Roland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna