ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Purmo  (läst 760 gånger)

2001-10-21, 21:53
läst 760 gånger

Ida Magnusson

Hej!
Jag söker information om John och Edit Nylund.
John var från Nykarleby och Edit troligtvis från Purmo och släkt med min far Ivar Nybränn.
John och Edit emigrerade till Amerika i början av 1900-talet. John och Edit besökte Finland i slutet av 1940-talet och hälsade på hos mina föräldrar Ivar och Rakel Nybränn som bodde på Nybränn, Purmo. Möjligtvis var Edit min fars kusin.
Jag söker även information om några andra släktingar till min far. Jag har endast förnamn på dessa, Ester och Nestor. Nestor var från Terijärvi. Ester var förmodligen från Stenvattnet i Purmo.Även Ester och Nestor emigrerade till Amerika, kanske hade de någon anknytning till John och Edit Nylund. Finns det någon som kan ha någon information om dessa vore det till stor glädje för mig.

2006-12-29, 22:45
Svar #1

Lisa Lundholm

Hej!
Jag har en Johan Matsson Åvist f.1848-2-16 i Torneå, Norbotten (står det i hfl). Jag antar att det är Torneå i Finland som menas? I allafall så hittar jag honom inte i Hiski. Hur kan jag gå vidare? Mvh Lisa Lundholm

2006-12-30, 13:32
Svar #2

Utloggad Håkan Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1337
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:21
    • Visa profil
Lisa!
 
Testa om du hittar honom i svenska Över- resp. Nedertorneås födelseböcker!
 
/Håkan

2006-12-30, 21:47
Svar #3

Utloggad Christina Nordback

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 233
  • Senast inloggad: 2021-04-18, 18:57
    • Visa profil
Lisa.
Enligt Hiski är Johan född i Purmo på Åvist hemman i Överpurmo by.
 
Purmo - döpta
Åren 16.2.1848 - 16.2.1848  
Född  Döpt  By  Gård  Far  Mor  Barn
 
16.2.1848  18.2.1848     Åvist  Tp. Matts Jacobsson    Maria Ericsdr   43  Johannes  
 
Hälsningar
Christina Nordback

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna