ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nummis / Nummi  (läst 591 gånger)

2005-11-23, 19:32
läst 591 gånger

Lars

Hej! Jag undrar om någon kan hitta mer om Jörgen Liebholt,korpral i Koski,gift med Lisbetta (Elisabet)Johansdotter. Tillsammans hade de sönerna Jakob 1723-08-19 och Gabriel 1726-01-30,bägge födda i Koski by.  Allt är intressant. Mycket tacksam för svar! Vänligen Lars --- Detta inlägg gäller en familj som fött barn i Nummis (källa: HisKi). Tyvärr låg detta inlägg ursprungligen under fel ort samt med bristfälliga basuppgifter. Inlägget är gammalt men frågan kvarstår, därför vill jag påminna om följande direktiv:  När man ställer frågor  När du ställer frågor på Anbytarforum ska du alltid ange vilket förarbete du gjort. Vilka källor har du redan kontrollerat? Källor som många har tillgång till är de vanliga cd-skivorna. Vet du exempelvis att svaret inte finns där så ange det. Om du inte meddelar vad du redan gjort kan andra i onödan upprepa din forskning i svaret till dig.  08.05.2010 Moderator Finland

2011-09-22, 09:44
Svar #1

Utloggad Yvonne Danielsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2013-02-12, 14:11
    • Visa profil
Hej
 
Jag söker efter förfader till min mormors mors fars - jag har hamnat i en bakgård känns det som och kommer inte längre om det någon som har några bra sökvägar - så här långt har jag kommit.
 
Min mormors mor Erika Johanna Grönros född 18.4.1850 (gift med Karl August Stör)
Hennes mor Margareta Elisabet Gustavsdotter f. 27.6.1824 död 30.9.1883.
Henne Far Johan Gustav Carlsson Grönros f. 21.01.1822 död 14.4.1887 Här tar det slut för mig var föddes han vad heter hans förfäder? Finns det något därute som vet mer hör av er.
 
Mvh Yvonne

2011-09-22, 21:13
Svar #2

Utloggad Christina Nordback

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 233
  • Senast inloggad: 2021-04-18, 18:57
    • Visa profil
Enl. hiski  
Nummi - döpta
Född  Döpt  By  Gård  Far  Mor  Barn
27.6.1824  28.6.1824  Järvenpä     B.s. Gust. Er:s. Sircka  Eva Stina Skoberg  Marg. Elisab:
 
Nummi - vigda
Lysning  Vigd  By  Gård  Man  Hustru  By  Gård
 
22.1.1847  14.1.1847  Kopila Gård i Sommarnäs kpl: (Kopila Gård i Sommarnäs kpl:av Somero sock     drg: Joh: Gust: Carlsson    p: Margaretha Elisabeth Gustafsdotter    Järvenpää Sircka    
 
 original - VIHKOMM: `KSSS:ssä vihkikuukausi 1alkuperäisessä 2  
 
 
Mvh
Christina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna