ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundling_  (läst 737 gånger)

2006-03-29, 17:39
läst 737 gånger

Utloggad Ewy Rull

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2012-02-12, 13:55
    • Visa profil
Jag heter Ewy Rull och härstammar från den småländska grenen av släkten Sundling. Har funnit en Johan Fredrik Sundling född år 1702.Var han kom ifrån är för mig ovisst. Jag hade för ett 20-tal år sedan en kontakt som uppgav att det skulle ha kommit tre bröder från Finland och dessa bröder skulle ha hamnat på olika landsändar i Sverige.Finns det någon därute som vet något om dem ?
 
Med vänlig hälsning
 
Ewy Rull

2006-03-30, 13:28
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej Ewy!
Vid sökning på Hiski så hittade jag en del personer i Helsingfors med namnet Sundling i slutet på 1700 talet. Dock ingen med namnet Johan Fredrik. Dessutom så fanns det personer med namnet Sundling i Borgå, Helsingfors och Nykarleby under 1800 talet. Jag tycker att du ska ta kontakt med http://www.genealogia.fi/ för att höra efter om de vet något om de tre bröderna.
MVH Kerstin

2006-04-09, 15:53
Svar #2

Utloggad Ewy Rull

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2012-02-12, 13:55
    • Visa profil
Hej Kerstin !
 
Tack för dina råd i mitt sökande efter Sundlingar.
Jag ska genast ta kontakt med www genealogia.fi så får vi se vad som kommer fram av det.
 
Hälsningar
Ewy Rull

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna