ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Roms  (läst 703 gånger)

2007-01-21, 18:51
läst 703 gånger

Leif Roms

Hej!
 
Jag har hört att det finns två grenar Roms. Min farfar hette Herbert Roms, hans bror Axel vilken bl a jobbade som polis i Hangö. Min far hette Nils Roms, född 5 juli 1923i Pojo.  Vore intressant att få veta om det verkligen stämmer med två grenar. Ekenäs-Karis och Pojo ligger ju inte långt från varandra. I den andra grenen Roms fanns också Leif Roms vars pappa hette Hilding Roms och bodde i Skogby.  
Väntar med spänning på att få veta lite mera om släkterna och för längre tid tillbaka
 
Hälsningar
Leif N G Roms

2017-10-01, 21:11
Svar #1

Utloggad Cecilia Roms

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2017-10-01, 21:12
    • Visa profil
Hejsan,
jag är Cecilia Roms, äldsta dotter till Leif Roms. Leif var min pappa och dog väldigt tidigt, som 39åring. Hans pappa hette Hilding även han dog tidigt som ca. 60åring. Han hade en massa bröder men jag minns inte alla deras namn. Jag kan ta reda på men misstänker nog att det rör sig om olika grenar.
Hälsningar Cecilia

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna