ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nordblad  (läst 897 gånger)

2003-02-22, 11:45
läst 897 gånger

Gita Wiklund

Hej!
 
Jag undrar om det finns någon som har forskat på släkten Nordblad i Kyrkslätt. Enligt min mor ska de ha varit bönder. Hennes farfar ska ha hetat Isidor och borde vara född i slutet av 1800-talet
troligtvis 1890-talet. Han fick en son, Arne, år 1916  som blev min morfar.
 
Jag undrar om någon vet när Isidor föddes och vad Isidors föräldrar hette. När Isidor gifte sig och med vem.
 
(Jag har sökt på Kyrkslätt i HisKi databasen, och de Nordblad jag hittar där som är bönder finns i Ytterkurk)
 
Med vänliga hälsningar
 
Gita Wiklund

2003-02-22, 17:50
Svar #1

Utloggad Urban Flod

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 169
  • Senast inloggad: 2022-03-18, 08:07
    • Visa profil
Hej Gita
Ta kontaktmed en som heter Ann Nyman  
ann_nyman@hotmail.com hon har massa komunionsböcker och är otroligt hjälpsam och proffsig Mvh Urban Flod

2003-02-22, 19:36
Svar #2

Gita Wiklund

Tack för tipset Urban!
 
Gita Wiklund

2003-03-09, 12:13
Svar #3

Gita Wiklund

Hej!
 
Jag följde Urbans råd och kontaktade Ann Nyman. Jag fick ett mycket vänligt svar från henne. Däremot kan det kan vara bra för alla som tänker konsultera henne att veta att hon inte har uppgifter på Kyrkslätt födda efter 1884. (Så tyvärr kunde hon inte hjälpa mig.)
Jag har nu skrivit ett mail till Kyrkslätts församling istället med förhoppning om att de kan hjälpa mig.
 
m v h
 
Gita Wiklund

2003-08-03, 21:27
Svar #4

Carola Karlsson

Hej Gita!
Jag har forskat på Nordblad i Ytterkurk,Kyrkslätt, Min morfar Thure var bror med den Isidor du söker, och med andra ord är vi släkt på något sätt. Isidor född 1886-03-20. Far:Carl Sigfrid Nordblad född 1860-02-17, Mor: Olga Kjellberg född 1863.
Isidor gifte sig 1910-10-20 med Elin Emilia Nordström född 1885-07-23.  
mvh  
Carola Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna