ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindfors  (läst 720 gånger)

2005-12-20, 22:11
läst 720 gånger

Sammy Lindfors

Hej
 
Tillhör en ny generation Lindfors som växt upp i Göteborg och kunskapen om släkten i Borgå har försvunnit. Min morfar hette Lars Elis Fredrik Lindfors. Hans föräldrar var John Holger Lindfors och Johanna Lind. Jag tror att de var från Hammars i Borgå, iallafall bodde Elis där.
 
Är det någon som har någon information om dem eller kan tipsa om hur jag ska gå till väga?
 
Med vänliga hälsningar
Sammy Lindfors

2005-12-20, 23:24
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej Sammy!
Ta kontakt med församlingen i Borgå.
Adressen är
Borgå svenska domkyrkoförsamling
PB 140
06101 Borgå
Finland
eller www.borgaforsamlingar.fi
 
Ta också kanske kontakt med Finlander Forum, för jag ser att någon har lämnat in uppgifter till deras Talko projekt om Lindforsar från Borgå, dock inte vad jag kan se om dina.
Adressen dit är http://www.finlander.eget.net/index.php
 
MVH Kerstin

2014-03-07, 21:23
Svar #2

Utloggad Kaj Lindfors

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2015-10-26, 10:21
    • Visa profil
Hej. Söker ättlingar och övriga uppgifter om cofferdi skepparna 1) Anton Gabriel Lindfors f. 5/1 1816 i Helsingfors, död 27/4 1871 i Helsingfors. Var kapten på fartyget  Fäderneslandet som avgick till Björneborg juni 1842. 2) Otto Didrich Lindfors, f. 16/2 1817 i Helsingfor, död 10/4 1843 i Helsingfors.  
Henrica Wilhelmina Lindfors, f. 29/4 1822 i Helsingfors. Var hon gift och hade hon barn? När o var dog hon ?  
Dessa personers föräldrar var Samuel Lindfors och Eva Bergman. Tacksam för varje uppgift. MVH Kaj Lindfors, kaj-lindfors@telia.com.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna