ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lahti  (läst 934 gånger)

2009-07-12, 15:52
läst 934 gånger

Utloggad Ann-Charlotte Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2011-01-23, 12:00
    • Visa profil
Hej!
Då jag är ny medlem här och har kört fast skulle jag bli väldigt glad av lite hjälp.
 
Söker efter min mormor som var finsk.Hon hette Aili maria persson född 1923 dog 2007.Hon var gift persson 1947 i Sverige men i finland var det jacckobson/Lahti.Hon bodde i finland ett tag i åbo sedan flytta hon till Helsingfors och jobbade på Arabia.Vet att hon gick i skolan i Helsingfors 1930 och kom till Sverige 1948.Det är allt jag har skulle va kul få veta mera.
 
Mvh Ann-Charlotte!

2009-07-13, 08:16
Svar #1

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Hej Ann-Charlotte!
 
I Finland håller man strängt på personskyddslagen och tidsgränsen 100 år. Sökning kan därför inte göras i släktforskardatabaser.

2009-07-13, 18:54
Svar #2

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2047
  • Senast inloggad: 2024-04-09, 13:42
    • Visa profil
Hej Ann-Charlotte!
 
Du har också Migrationsinstitutet. De kanske kan ha något som inte finns utlagt i databaser?  
 
Mvh
/Leif

2010-05-09, 13:47
Svar #3

Utloggad Ann-Charlotte Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2011-01-23, 12:00
    • Visa profil
Hej!
Har frågat förut men tänkte ta upp undran igen se om någon vet något eller kan hjälpa mig.
Jag har fått lite information med stor hjälp från personer på hiski sidan.Men vill ha just information på min mormor :
 
Aili Maria Jacckobson/Lahti gift Persson född 19/11-1923 i Åbo tror har inga direkta uppgifter på det.Vet hon jobbade på Arabia men när och vad gjorde hon där finns det foton från Arabia.Vilken skola gick hon på i Åbo runt 1930 talet tror jag det blir.Hon flydde till Sverige vad jag förstått vart kom hon då i Sverige och när? Är så många frågor men finner inga svar.Tycks finnas information om personerna runt henne men inte om just henne.Vet är sträng sekretess i Finland men något borde kunna finnas på henne!
 
Tacksam för all hjälp
Ann-Charlotte!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna