ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lagman  (läst 675 gånger)

2007-02-02, 18:25
läst 675 gånger

Ulla Lindqvist

Söker uppgifter om min mans mormor som vi inte vet något om.Dottern,min mans mor hette GUNHILD Dagmar Lagman,född 2/1 1915 i Karis, död 24/4 1945 i Helsingfors.Gift 5/4 1936 med HARRY Holger Lindqvist, Helsingfors,född 16/9 1906.Finns det någon som kan hjälpa oss få reda vem hon var och vad hon kom ifrån,gärna också andra släktingar.Mvh.Ulla.

2007-02-05, 13:37
Svar #1

Ulla Lindqvist

Hej Timo! Varmt TACK för uppgifterna om Lagmännen vet du om Lagman är ett vanligt namn i Finland.Min mans mormor hette antagligen Lagman som flicka för vad vi hört så var hon ogift och dottern Gunhild var så kallad oäkta.Det ska bli intressant att försöka klura ut om Jakob Lagman är någon anfader men för att kunna söka mig bakåt behöver jag få fram uppgifter om vem mormor\n var vet du eller någon annan om hur jag går till väga(är ny i det här sammanhanget med både dator och internet)  Mvh.Ulla

2007-02-06, 19:17
Svar #2

Ulla Lindqvist

Tack Timo, för all värdefull hjälp.Att det endast finns 7 levande personer och 6 som tidigare hetat Lagman bör göra det lättare i efterforskningarna.För fler intresserade är tfn.till Karis sv.församling: +358 192 793 055 adr.Centralgatan 23,  10 300 Karis. Mvh.Ulla.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna