ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hallikainen  (läst 1016 gånger)

2004-03-01, 23:52
läst 1016 gånger

Yvonne Olofsson

hej.
Vill be om lite hjälp angående en familj/släkt: Hallikainen. Har letat i reglerna efter hur nära vårt årtal jag kan söka, men kan inte hitta nåt om det. Så... en chansning av mig. Mannen jag söker anfäder till dog för ett par år sen, namnet är Väinö Hallikainen. Vet tyvärr inget mer än namnet och troligt län. Han har varit gift med en Anne. Känner någon till något om mannens föräldrar eller farföräldrar och ev Ort eller nåt annnat.             MVH Yvonne

2004-09-09, 11:42
Svar #1

Yvonne Olofsson

Hej.  
 
Jag söker för mina barns skull.  
Anfäder till:  
Väinö Antero Hallikainen f.1940-06-18 avled för några år sedan. Han har troligtvis anknytning till staden /byn? Kaavi, eftersom hans mor (troligtvis) har bott här med hans dotter.  
 
Tacksam för hjälp. Vänligen Yvonne

2004-09-09, 19:01
Svar #2

Kerstin Thölix

Hej Yvonne!
 
Skriv på svenska till församlingen, och gör en förfrågan på den person det gäller. Skriv att det gäller släktforskning.
 
Adressen är
Kaavin seurakunta
73600 Kaavi
 
eller www.evl.fi/srk/kaavi
 
MVH Kerstin

2004-09-10, 10:33
Svar #3

Yvonne Olofsson

Tack Kerstin för ditt snabba svar.
Ska genast skriva dit!
Vänligen Yvonne

2004-10-30, 10:22
Svar #4

Yvonne Olofsson

Hej.
Har på HisKi sökt på namnet Hallikainen (mina barns avlidne farfars efternamn: Väinö Antero Hallikainen f.1940-06-18 dog år 2000 tror jag). Vet nämligen inte vilka som var hans föräldrar eller var de kom ifrån.  
Har  tidigare gjort en förfrågan under Landskap Savolax, skrev till den (troligen) aktuella församlingen Kaavi) men fick inget svar....
Eftersom det i HisKi blev ett så stort glapp på årtalen, vet jag nu inte vart jag ska fortsätta mitt sökande. HJÄLP!        MVH Yvonne

2004-10-30, 10:56
Svar #5

Utloggad Birgitta Lind

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 52
  • Senast inloggad: 2008-06-08, 20:55
    • Visa profil
Hej !
Släktföreningen Hallikainen från Kaavi har en hemsida, men tyvärr så är den på finska. Men där finns många adresser till personer du kan ta kontakt med. Där fanns även en sidan var man kan ställa frågor.
http://koti.mbnet.fi/~hallika/index.html
 
mvh
Birgitta

2011-01-29, 11:44
Svar #6

Utloggad Kim Metso

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2012-10-01, 13:45
    • Visa profil
    • www.it-metso.fi
Väinö Antero Hallikainen är född 18.6.1940 i Sivakkavaara.
Han har flere barn, bland dem Kari, född i Imatra, (som troligen lever).
 
Dessa uppgifter är hittade här , Hallikaisten sukuseura (~Hallikainens släktförening), önskade tilläggsuppgifter fås säkert härifrån, kontakt säkrast på engelska (eller finska).
 
bh
Kim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna