ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björn  (läst 617 gånger)

2002-11-24, 17:59
läst 617 gånger

Casandra Björn

Jag söker släktningar till Veiiko Björn eller Oili Björn som kommer från Finland men senare bodde i Sverige,Valskog och Kungsör i Västmanlands län.Jag är deras barnbarn och har börjat släktforska och skulle vilja få fram mera faktoa om deras förfäder med mera allt som leder till dessa två personer när viktigt för mej att få veta.
Maila mej på Cazzibazzi_@hotmail.com

2002-11-24, 23:28
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Detta lär nog vara Veikko i 'Sveriges dödbok' - bodde just i Kungsör..
 
19060824-9413
Björn, Veikko
Storg 32
736 00  Kungsör
Död 23/4 1986.
Kyrkobokförd (1975) i Kung Karl, Kungsörs kn, Västmanlands län. Mantalsskriven (1975) på samma ort.
Född 24/8 1906 i Finland.
Gift man (22/1 1963).
--------------
Födelseförsamling i källan: FI
Källor: SPAR 90, RTB 86

 
Någon hustru Oili hittar jag inte på skivan, den slutar år 1999 så antingen lever hon eller har gått bort de senste åren - men det vet du nog bättre än jag..
 
För att komma vidare bakåt bör du kontakta församlingen han dog i (Kung Karl, se nedan) - de bör ha noterat i vilken församling i Finland han var född. Dom har förstås också alla uppgifter du behöver få reda på angende Oili; dvs hennes födelsedatum och födelseförsamling i Finland.
-Sedan får du nog fortsätta med att kontakta de berörda församlingarna i Finland för mer uppgifter om var de kom ifrån. Kommer man väl lite längre bak i tiden har man stor nytta av det som finns på www.genealogia.fi, där kan du bland annat hitta uppgifter om alla finska församlingars adresser till att börja med..
 
Adressen till Kung Karls församling i Kungsör :
 
Kung Karls församling  
http://www.svenskakyrkan.se/pastorat/svkp0470/  
Västerås stift  
E-post: kungkarl.forsamling@svenskakyrkan.se  
BOX 12  
736 21 KUNGSÖR  
Besöksadress:   Hamngatan 15  
Telefon:   0227 12800, 12818  
Fax:   0227 12959

 
Lycka till!
Mvh/Peter

2003-03-08, 17:32
Svar #2

Casandra Björn

Karelen
 
Hej jag säker släktingar till Veiiko och Oili Björn

2008-01-18, 09:11
Svar #3

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Ditt meddelande är gammalt, men...
Jag antar att du funnit vägen till genealogia.fi - På svenska - Hiski? Kostnadsfri sökning.
 
I en dokumentär om Viborg 1939 nämndes namnet Björn, en sådan familj fanns således fortfarande vid den tiden i Viborg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna